چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
سبزواری شیخ‌الطائفه شاعران انقلاب بود

علی موسوی گرمارودی، شاعر پیشکسوت و مطرح کشورمان معتقد است که زنده‌یاد حمید سبزواری شاعری بود که در اندیشه‌های او عشق به انقلاب موج می‌زد و مسلما شیخ الطائفه شاعران انقلاب است.

علی موسوی گرمارودی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ اظهار کرد: حمید سبزواری مسلما شیخ الطائفه شاعران انقلاب است. خداوند وی را رحمت کند که هم زبان بسیار فاخری داشت و هم در اندیشه‌های او عشق به انقلاب موج می‌زد. از طرفی وی برخاسته از سرزمین کلام منظوم، یعنی خراسان بزرگ بود. بنابراین آنچه که وی در حوزه نظم و شعر ارائه کرد، همه فاخر و دلچسب است.
 
این شاعر انقلابی ادامه داد: وی در عرصه ترانه نیز حضور بسیار درخشانی داشت. همه می‌دانیم که ترانه مشهور «خمینی ای امام» از وی است. سوگ ترانه‌هایی که او در وصف شهید مطهری و دیگر بزرگان انقلاب نیز نوشته بسیار ارزشمند و گران‌بهاست؛ بنابراین همان‌طور که در ابتدا گفتم، بجاست که  وی را شیخ‌الطائفه شعر انقلاب بدانیم.
 
شاعر مجموعه شعر «در سایه‌سار نخل ولایت»‌ با اشاره به تاثیر اشعار سبزواری روی جوانان انقلابی گفت: پخش این تصنیف‌ها در آن دوران بسیار مهم و تاثیرگذار بود و جان دوباره‌ای به انقلاب می‌داد. من خودم در آن دوران جزو گروهی بودم که قرار بود خدمت امام (ره) این تصنیف و ترانه را بخوانیم و در اولین اجرا حضور داشتم و به نظرم بسیار تاثیرگذار بود.
 
موسوی گرمارودی در پایان گفت: سبزواری در مجامع ادبی انقلاب حضوری فعال داشت و از افراد فعال در جلسات شعرخوانی بیت رهبری بود؛ حتی به خاطر دارم که تا یک سال قبل از فوت‌ نیز در جلسه حضور پیدا کرد و شعر جدیدی هم خواند که بسیار خوب و شنیدنی بود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها