سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
گسترش بازار کتاب با تمرکز بر کتاب‌فروشی‌های آنلاین

مدیر انتشارات آریا دانش، معتقد است کتابفروشی‌های آنلاین، بهتر از کتابفروشی‌های فیزیکی، کتاب را معرفی می‌کنند و در آینده نیز، صنعت نشر ایران ناگزیر است که به سمت این کتابفروشی‌ها برود.

آیدا جعفری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به رقابت کتابفروشی‌های مجازی و حقیقی اشاره کرد و گفت: بدون شک توسعه فروشگاه‌های اینترنتی کتاب در میزان فروش کتابفروشی‌های سنتی اثر می‌گذارد اما این موضوع برای کتابفروشان، حل شده است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کتابفروشان سنتی نیز فعالیت‌های خود را از طریق سایت معرفی می‌کنند. فعالان حوزه کتاب می‌دانند که برای افزایش فروش، باید از ظرفیت‌های مجازی استفاده کنند. ما علاوه بر اینکه کتاب را به‌صورت فیزیکی توزیع می‌کنیم، روی سایت‌های مختلف نیز قرار می‌دهیم.
 
جعفری گفت: با توجه به اینکه رفت و آمد مخاطبان به کتابفروشی‌ها ممکن است سخت باشد، فکر می‌کنم خوب است که به سمت توسعه کتابفروشی‌های اینترنتی برویم. با این اقدام، هم مخاطب راحت‌تر به کتاب دسترسی دارد و هم ناشر در سطح گسترده‌تری معرفی می‌شود.
 
این فعال حوزه نشر بیان کرد: در حال حاضر اولین قدمی که مخاطبان کتاب، برای خریدن یک کتاب انجام می‌دهند این است که از طریق سایت، نام کتاب و قیمت آن را چک می‌کنند. اگر شرایط خرید اینترنتی کتاب فراهم باشد، مخاطب اقدام به خرید نیز می‌کند.
 
جعفری درمورد آينده صنعت نشر گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم، صنایع ما به‌روز می‌شوند و توسعه پیدا می‌کنند. صنعت نشر نیز تا جایی پیش می‌رود که همه کتاب‌ها به صورت الکترونیک ارائه می‌شوند و تعداد سایت‌هایی مانند آمازون، هر روز افزایش پیدا می‌کند.
 
 کتابفروشی‌های اینترنتی را ترجیح می‌دهم
جعفری گفت: به‌عنوان ناشر ترجیح می‌دهم با فروشگاه‌های اینترنتی کتاب کار کنم. به نظر من فروش کتاب به‌صورت اینترنتی به مراتب بهتر است. کتابفروشی‌های فیزیکی، به‌صورت نقدی کار نمی‌کنند و فروش کتاب، پرداخت‌ها و تسویه‌حساب دیر صورت می‌گیرد.     
 
مدیر انتشارات آریا دانش بیان کرد: ما در حال حاضر با چند کتابفروشی آنلاین کار می‌کنیم که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها، شبکه جامع کتاب گیسوم است.
 
وی با اشاره به اینکه ارتباط مستقیمی میان ناشر و کتابفروش اینترنتی وجود ندارد، گفت: عمده کتاب‌ها به‌صورت مستقیم توسط خود این سایت‌ها و فروشگاه‌ها، عرضه می‌شود و معمولا شکل کار در فروشگاه‌های اینترنتی کتاب این است که آن‌ها لیست کتاب‌های ناشران را از روی سایت خانه کتاب برمی‌دارند و برای فروش می‌گذارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    بسیار عالی آینده با انلاین مارکتینگ گره خورده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها