سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
تغییر زمان برگزاری همایش ملی متن‌پژوهی ادبی

محمدرضا حاج‌بابایی، دبیر هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی با نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان، از تغییر زمان برگزاری این همایش از 22 به 27 خردادماه خبر داد.

محمدرضا حاج‌بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی با نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان گفت: این همایش که از سوی هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، در راستای سلسله نشست‌هایی است که ما با عده‌ای از استادان دانشگاه‌های مختلف کشور داشته‌ایم. بر این اساس تا به حال 6 نشست تخصصی در قالب همایش در طول سه سال گذشته برگزار شده که در هر نشست به موضوعات مختلفی پرداخته شده است.
 
دبیر هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی، ادامه داد: باتوجه به اینکه امروزه ادبیات کودک و نوجوان در حال رونق‌گرفتن در فضاهای دانشگاهی کشور است، تصمیم گرفتیم هفتمین جلسه این همایش را به موضوع ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دهیم.

وی افزود: در این راستا فراخوانی منتشر شد و حدود 195 مقاله به دست ما رسید که بعد از داوری 130 مقاله پذیرش شد. که از بین آن‌ها 8 مقاله در همایش ارائه می‌شود. همچنین چکیده کل مقالات پذیرفته شده به صورت کتاب و متن کامل آن‌ها روی سی دی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
حاج بابایی با بیان اینکه تاریخ مراسم اختتامیه هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی با نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان، از 22 خرداد به 27 خردادماه، تغییر کرده، افزود: این همایش ساعت 15 دوشنبه 27 خردادماه در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه‌ ملی ایران با حضور دکتر نوش‌آفرین انصاری؛ دبیر شورای کتاب کودک، احمد تمیم‌داری؛ استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی، مجاهد غلامی؛ استاد دانشگاه هرمزگان، حسین فتاحی؛ نویسنده حوزه کودک و نوجوان و تعدادی از  نویسندگان، استادان دانشگاه و پیشکسوتان ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

دبیر هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی، درباره کیفیت مقالات رسیده نیز گفت: بخشی از این مقالات از سوی استادان دانشگاه نوشته شده بودند که از کیفیت علمی بالایی برخوردار بودند، بخشی از مقالات از سوی دانشجویان و بخشی هم حاصل همکاری مشترک استادان و دانشجویان بود. در مجموع سطح مقالات از متوسط بالاتر است و می‌تواند برای افرادی که در حوزه ادبیات کودک مطالعه تخصصی دارند، مفید باشد.
 
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهرخ دانایی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    تاریخ همایش را ناگهان بدون ذکر دلیل عوض می نمایید. این بی احترامی به مخاطب نیست؟ محل هفتمین همایش هم در محلی سعادت آباد و برخی منابع کتابخانه ملی ذکر شده. لطف کنید رفع ابهام کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها