دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
تازه‌های نشر موسسه خانه کتاب هم‌زمان با روز قلم رونمایی می‌شود

سعید میر‌محمد صادق، ضمن اشاره به انتشار سه عنوان کتاب جدید در واحد انتشارات موسسه خانه کتاب، از رونمایی این تازه‌های نشر همزمان با روز قلم خبر داد.

سعید میر‌محمد صادق، معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره جدید‌ترین برنامه‌های واحد انتشارات موسسه خانه کتاب بیان کرد: سه عنوان کتاب جدید در دست آماده‌سازی است که هم‌زمان با 14 تیر‌ماه روز قلم، رونمایی خواهد شد.  

وی ادامه داد: جلد دوم کتاب «تاریخ شفاهی نشر» شامل 20 گفت‌و‌گو با پیشکسوتان حوزه نشر و یک کتاب‌فروش به قلم و همت نصراله حدادی، پژوهشگر تاریخ نشر در مرحله صفحه‌بندی و انتخاب تصاویر قرار دارد. مجموع این گفت‌‌و‌گو‌ها طی دو سال 1394 تا 1396 تهیه شده است.

میر‌محمد‌صادق افزود: گفت‌وگوی هاشم اکبریانی، پژوهشگر و نویسنده با پنج موزع پیشکسوت با عنوان «پخش کتاب» دفتر دوم از مجموعه تاریخ شفاهی نشر معاصر نیز از دیگر تازه‌های نشر موسسه خانه کتاب است. پیش از این اکبریانی، دفتر نخست این مجموعه با عنوان ویرایش را تدوین کرده بود.  
 
وی گفت: کتاب دیگر انتشارات موسسه خانه کتاب، شامل گفت‌وگو با 10 شخصیت علمی، ادبی و پژوهشگر نیز در مرحله ویراستاری قرار دارد. این کتاب زیر نظر مرتضی هاشمی‌پور همزمان با سی‌‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تهیه و تدوین شده بود.
 
میر‌محمد صادق بیان کرد: در این کتاب، شرح گفت‌و‌گو با مرحوم غلامحسین صدری افشار، درباره فرهنگ‌نامه نویسی در ایران امروز، احمد سمیعی گیلانی، درباره ویرایش در ایران امروز، محمد‌امین قانعی راد، درباره وضعیت علوم‌اجتماعی در ایران امروز، کامیار عابدی، با موضوع شعر در ایران امروز، الریش مارزلف، درباره کتاب کمتر شناخته شده «هزار و یک روز»، حمید احمدی درباره هویت ایرانی در ایران امروز و «سینما و کتاب»  با شهاب‌الدین عادل است.
 
معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب افزود: در این کتاب هوشنگ اتحاد درباره پژوهشگران معاصر ایران صحبت کرده است؛ علاوه براین ناصر تکمیل همایون درباره ایران‌شناسی در ایران امروز همچنین نقد ادبی در ایران امروز نیز موضوع گفت‌و‌گو با دکتر حسین پاینده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها