یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
خواسته‌مان از رئیس جمهوری نوسازی و بازسازی کتابفروشی‌های قدیمی بود

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس‌جمهور گفت: در این دیدار شد که کتابفروشی‌های قدیمی سرمایه‌های صنعت نشر هستند و در این زمینه باید به بحث ترمیم‌، نوسازی و بازسازی کتابفروشی‌های قدیمی نیز توجه شود.

هومان حسن‌پور؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به موضوعاتی که ديشب (شنبه 28 اردیبهشت) در دیدار با رئیس‌جمهوری مطرح شد، گفت: در این نشست ما ابتدا بابت حفظ ارز 4200 تومانی برای کاغذ به عنوان یکی از مواد اولیه مورد نیاز فرهنگ کشور در این موقعیت استراتژیک تشکر کردیم.
 
وی افزود: از سوی دیگر گلایه خود درباره فروش کتاب درسی مقاطع ششم به بالا بر روی سایت اینترنتی اعلام و توضیحات و دلایل خود را درباره این موضوع خدمت رئیس‌جمهوری بیان کردیم.
 
حسن پور با اشاره دلایل طرح این موضوع، توضیح داد: با حذف فروش کتاب توسط کتابفروشی‌ها ترویج کتابخوانی در میان نسل کودک و نوجوان و خانواده‌ها مختل می‌شود، زمانی که یک نوجوان به همراه والدین خود برای خرید کتاب درسی به کتابفروشی می‌رود با این محیط آشنا می‌شود.
 
وی یادآور شد: کتابفروشی‌های محلی همواره یکی از محل‌های ترویج کتابخوانی در میان نسل کودک و نوجوان ایفای نقش می‌کنند و حذف آن‌ها موجب آسیب جدی به دست‌اندرکاران کتابفروشی می‌شود.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به سومین مبحثی که در این دیدار به آن اشاره شد، گفت:‌ موضوع دیگر این بود که از رئیس‌جمهور و هیات دولت خواستیم در کنار راه‌اندازی و تاسیس کتابفروشی‌های جدید به مبحث ترمیم‌، نوسازی و بازسازی کتابفروشی‌های قدیمی نیز توجه شود، زیرا این کتابفروشی‌های قدیمی سرمایه هستند.
 
حسن‌پور درباره چهارمین مبحث طرح شده در این دیدار از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز عنوان کرد: معاون اول رئیس‌جمهوری اخیرا بر لزوم بهینه‌سازی و به‌روزرسانی کارخانه‌های کاغذ در کشور تاکید کرده بودند و ما نیز بر این موضوع تاکید کردیم در صورتی که این اقدام انجام شود و کارخانه‌های داخلی فعال شوند، می‌توان کاغذ را با قیمت مطلوب در اختیار ناشران قرار داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها