شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
بخش عفاف و حجاب با نمایشگاه قرآن همخوانی ندارد

عضو شورای شهر تهران با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در نمایشگاه قرآن، بیان کرد: جنس بخش عفاف و حجاب با نمایشگاه قرآن همخوانی ندارد، ولی مشتری دارد و پرفروش‌ترین بخش نمایشگاه است که شاید باعث رونق کار نمایشگاه هم بشود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احمد مسجدجامعی؛ عضو شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری بیست‌‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، دقایقی مهمان غرفه خانه کتاب بود. 

وی به خبرنگار ایبنا گفت: چیزی که در نگاه اول به چشم می‌آید، این است که فضای نمایشگاه یک آرامشی دارد، طراحی شده و چشم‌نواز است. طراحی غرفه‌ها و رعایت فاصله بین غرفه‌ها برای سهولت تردد بازدیدکنندگان خوب است. اما یک بخش شلوغی در نمایشگاه وجود دارد با عنوان عفاف و حجاب که جنس آن با نمایشگاه قرآن همخوانی ندارد، ولی مشتری دارد و پرفروش‌ترین بخش نمایشگاه است که شاید باعث رونق کار نمایشگاه هم بشود.
 
مسجدجامعی افزود: در مورد بخش فروش هم باید گفت که نمایشگاه کتاب هم از وقتی رونق بیشتری گرفت که بُن توزیع شد، باید برای نمایشگاه قرآن هم بُن ویژه قرآنی تولید شود. به‌نظرم صنایع دستی قرآنی هم می‌تواند به نمایشگاه جلوه دهد که باید این بخش تقویت شود. قرآن یک بخش هنری دارد که در طول تاریخ هم جلوه‌های هنری آن مورد توجه بوده و جایگاه ویژه‌ای داشته است.
 
این عضو شورای شهر تهران درباره راه‌اندازی سالن کارنامه نشر قرآنی سال 97 و بخش کارنامه قرآنی چهل‌ساله جمهوری اسلامی و قرآن‌های نفیس نیز بیان کرد: این دو بخش به‌صورت یکجا فعالیت‌های انجام گرفته در چرخه نشر قرآنی را نشان می‌دهد و فرصت خوبی برای پژوهشگران قرآنی و کسانی است که به جلوه‌های هنری قرآن کریم توجه دارند.
 
وی همچنین گفت: کاش در این نمایشگاه تقویم‌های قرآنی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند ساله اخیر به چاپ رسانده هم به نمایش گذاشته می‌شد. این تقویم‌ها کار ماندگاری است که عمر آن با عمر نمایشگاه قرآن تقریبا برابر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها