جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
دستگاه پوز 73 غرفه برای فروش از طریق بُن فعال شد

محمدتقی حق‌بین گفت: دستگاه پوز 41 ناشر و موسسه نرم‌افزاری برای فروش محصولات به دارندگان بُن‌های نمایشگاه فعال شده و در مرحله دوم از جمعه (27 اردیبهشت) دستگاه پوز 32 غرفه دیگر نیز برای فروش کتاب و محصولات نرم‌افزاری فعال می‌شود.

محمدتقی حق‌بین؛ مدیر بخش فروش بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به تغییراتی در نحوه استفاده از بُن خرید کتاب و محصولات نرم‌افزاری در نمایشگاه قرآن،‌ بیان کرد: در این دوره معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نمایشگاه قرآن بُن اختصاص نداد و لذا در نتیجه رایزنی‌های معاونت قرآن و عترت با همکاری خانه کتاب، بانک صادرات به‌عنوان حامی مالی نمایشگاه معرفی شد.
 
وی ادامه داد: در این دوره از ابتدا، طرح استفاده از یک میلیارد بُن اختصاص داده شده در غرفه فروش متمرکز کتاب‌های حوزه علوم قرآنی و اهل‌بیت (ع) با هدف فروش کتاب‌های ناشرانی که خودشان در نمایشگاه حضور ندارند و همچنین سهولت دسترسی موضوعی به کتاب‌های این حوزه، مدنظر قرار گرفت. ولی متأسفانه غرفه متمرکز به دلایلی نتوانست توقعات موردنظر را محقق کند و مشاهده کردیم که امکان خرید گسترده و متنوع برای مردم وجود ندارد، لذا در جلسه مدیران پس از بررسی و تحلیل موضوع، تصمیم گرفته شد که دستگاه پوز تعدادی از ناشران که شناخت کافی نسب به فعالیت آن‌ها وجود دارد، خود ناشر در نمایشگاه حاضر بوده و شماره حساب دستگاه پوز نیز متعلق به خود ناشر است، باز شود.
 
حق‌بین افزود: در مرحله نخست، 41 ناشر و موسسه نرم‌افزاری شناسایی و دستگاه پوز آن‌ها فعال شد و در مرحله دوم با تحقیقات میدانی، فهرستی از 32 ناشر و غرفه دیگر نیز تهیه شد تا از روز جمعه دستگاه پوز آن‌ها برای فروش کتاب و محصولات نرم‌افزاری فعال شود. تصور می‌کنم که بیش از 90 درصد نیاز دارندگان بُن‌ها از این غرفه‌ها مرتفع می‌شود.
 
مدیر بخش فروش بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم، در ادامه گفت: تا روز پنجم تخلفاتی از سوی برخی غرفه‌ها مشاهده و اخطارهای لازم داده شده است. اگر این دسته از غرفه‌ها تخلفات خود را اصلاح و شماره حساب دستگاه پوز آن‌ها به نام ناشر شود، در فهرست قرار می‌گیرند و دستگاه پوز آن‌ها فعال می‌شود. 9 غرفه نیز استحقاق باز کردن پوز را دارند، ولی شماره حساب بانک صادرات ندارند که در صورت رفع این مشکل، پوز آن‌ها فعال خواهد شد.
 
وی با اشاره به موارد تخلفات نیز اظهار کرد: فروش کتاب غیر از موضوع نمایشگاه و کتاب‌های خارج از رده دیویی 297،‌ همچنین کتاب‌هایی که بخش نظارت و ارزیابی آن‌ها را مغایر با فضای نمایشگاه دانسته و یا شبهاتی ایجاد می‌کردند، ازجمله تخلفات این چند روز بوده که کمیته محتوایی چند مورد را شناسایی و اقدام لازم صورت گرفت. همچنین تعدادی از غرفه‌‌ها هم به نام ناشر ثبت‌نام کرده‌اند، ولی شماره حساب به نام مدیرمسئول نیست که با این دسته نیز برخورد شده و اخطاریه‌هایی صادر شده است. تا پایان روز پنجم، 16 غرفه اخطار دوم را گرفته‌اند و اگر تخلف آن‌ها ادامه داشته باشد، مورد به کمیته تخلفات ارجاع و اولین جریمه آن‌ها نیز بستن دستگاه پوز و یک روز تعطیلی غرفه خواهد بود.
 
حق‌بین در پایان گفت: در این دوره از نمایشگاه قرآن، تعداد غرفه‌های بخش فروش کتاب و محصولات فرهنگی 45 درصد افزایش داشته و در مجموع فروش این بخش نیز نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است. یکی از مشکلات ما در این بخش، جانمایی ناشران بود و چون مقداری پراکندگی وجود داشت، ‌با تدابیر صورت گرفته برخی غرفه‌ها جابه‌جا شد و اکنون غرفه‌ای نداریم که در مسیر بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن نباشد. همچنین برای رفاه حال بازدیدکنندگان،‌ تابلوهای راهنما و همچنین تابلوهای الکترونیک در مسیر و سالن‌ها نصب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط