چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
اهدای یک نسخه قرآن حرم رضوی در اِزای سه نسخه فرسوده

کارشناس وقف و نذر آستان قدس رضوی، گفت: با تحویل سه نسخه قرآن فرسوده، یک قرآن حرم مطهر رضوی به مردم اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزائی، کارشناس وقف و نذر آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره طرح تعویض قرآن‌های فرسوده در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیان کرد: سال گذشته در این طرح، با تحویل یک قرآن فرسوده، یک قرآن نو حرم اهدا می‌شد که در این دوره به دلیل محدودیت تعداد قرآن‌هایی که در اختیار داریم، در ازای هر سه نسخه فرسوده یک نسخه نو تحویل داده می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به طرح «نذر بهشتی»، افزود: افرادی که نیت نذر از جانب خودشان یا پدر و مادر و ... دارند و می‌خواهند که نذرشان هدفمند باشد، می‌توانند در تأمین قرآن‌های مساجد مناطق محروم و به‌ویژه مساجد مناطق سیل‌زده کمک کنند. شرکت در این طرح از چهار طریق امکان‌پذیر است؛ دفاتر نذورات خودِ حرم مطهر، کُد *8#، مراجعه به سایت و مراجعه حضوری در نمایشگاه.
 
این کارشناس وقف و نذر آستان قدس رضوی،‌ ادامه داد: طرح «نذر بهشتی» برای دومین سال پیاپی از سوی آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن کریم اجرا می‌شود، اما طرح تعویض قرآن‌های فرسوده چند سالی است که راه افتاده است. در دوره بیست‌وششم استقبال مردم از این دو طرح بسیار خوب و گسترده بود.
 
حجت‌الاسلام میرزائی، همچنین در معرفی اجمالی از فعالیت‌ غرفه متمرکز آستان قدس رضوی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: بیش از 10 مرکز علمی، فرهنگی و پژوهشی آستان قدس ازجمله موسسه آفرینش‌های هنری، موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، انتشارات به‌نشر،‌ انتشارات حرم رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی،‌ مرکز بانوان، مهدالرضاء، سازمان فرهنگی و مرکز قرآن آستان قدس رضوی  در این غرفه متمرکز به معرفی دستاوردها و فعالیت‌های خود می‌پردازند.
 
وی تصریح کرد: برنامه‌هایی با محوریت نقاشی و داستان از سوی مهدالرضاء ویژه کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده‌ها از سوی مرکز بانوان آستان قدس، مشاوره آقایان و معرفی کتاب‌ها، برگزاری نشست و معرفی تازه‌های نشر حوزه علوم قرآنیِ موسسات انتشاراتی آستان و جلسات تفسیر و آموزش حفظ و تلاوت قرآن ازجمله برنامه‌هایی است که در مدت برپایی نمایشگاه همه‌روزه در این غرفه انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها