چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
خرید 90 اثر ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی از نمایشگاه 32

احمدعلی حیدری، از خرید نزدیک به 90 اثر در حوزه ایران‌شناسی و اسلامی‌شناسی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و تاکید کرد، برای خرید محدودیت مالی وجود نداشت.

احمدعلی حیدری، دبیر جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره خرید از سی‌‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: امسال خوشبختانه با توجه به تنوع و تعدد، کتاب‌های تقریبا قابل قبولی از نظر معیار‌های جایزه جهانی در نمایشگاه خریداری شد.

وی افزود: با بررسی آثار عرضه شده در دو بخش لاتین و عربی در سی‌و‌دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال، نزدیک به 90 اثر خریداری شده است. مجموع این آثار در بررسی اولیه با استاندارد‌های جایزه جهانی مطابقت دارد.      ‌    ‌
   
حیدری درباره بودجه خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد عنوان کمی افزایش خرید داشتیم. خوشبختانه برای تامین منابع مالی نیز با محدودیتی روبه‌رو نبودیم.      

وی درباره دیگر منابع خرید کتاب دبیر‌خانه جایزه جهانی کتاب سال، ادامه داد: نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب فرانکفورت، فهرست کتاب‌های کتابخانه‌های ملی کشور‌ها بزرگ یکی دیگر از منابع مهم برای شناسایی کتاب‌های ایران و اسلام‌شناسی است. ‌

حیدری گفت: به رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها نیز این اختیار داده شده تا کتاب‌ها و یا حداقل اطلاعات کتاب‌شناختی آثار مرتبط با ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را به دبیر‌خانه جایزه جهانی اطلاع‌رسانی کنند.  

دبیر‌ جایزه جهانی کتاب سال بیان کرد: آثار مورد نظر ناشران و یا افراد ذی‌نفع نیز از طریق سایت جایزه جهانی و یا افراد دیگر به دبیر‌خانه اطلاع‌رسانی می‌شود. اواخر شهریور‌‌ماه، نخستین نشست‌های داوری بیست‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها