دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
قیمت زینک به کمتر از متری 25هزارتومان می‌رسد

رئیس اتحادیه لیتوگرافان با بیان اینکه توزیع زینک با ارز دولتی به کاهش قیمت آن کمک می‌کند، گفت: قیمت نهایی زینک‌های وارداتی توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به زودی تعیین می‌شود و پیش‌بینی این است که هر متر زینک به زیر 25 هزار تومان برسد.

احمد ابوالحسنی؛ رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به واردات زینک به کشور، گفت: از ابتدای امسال حدود دو و نیم میلیون مترمکعب زینک به کشور وارد شده است که میزان مصرف حدود یک‌سال کشور را تامین می‌کند.  
 
وی افزود: در این زمینه تاکنون 270 هزار مترمکعب زینک با ارز دولتی از گمرک جمهوری اسلامی ایران ترخیص شده و به بازار وارد شده است.
 
ابوالحسنی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک این اتحادیه با واردکنندگان زینک، عنوان کرد: در این جلسه قرار شد تمهیدی اندیشیده شود تا هرچه زودتر زینک‌های مورد نیاز چاپخانه‌داران و لیتوگرافان به کشور برسد و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
 
وی یادآور شد: زینک‌هایی که به کشور وارد شده است همگی با ارز 4200 تومانی هستند و توزیع مناسب آن‌ها در بازار می‌تواند تا حد زیادی قیمت این کالا را کاهش دهد و به بهای متعادلی در زینک برسیم.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه به زودی شاهد کاهش قیمت زینک خواهیم بود، گفت: به زودی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان قیمت نهایی زینک‌های وارداتی را برای فروش در بازار تعیین می‌کند و پیش‌بینی می‌شود به زودی بهای هر متر زینک به زیر 25 هزار تومان برسد.
 
به گفته وی، همچنین برآورد کلی ما در اتحادیه این است که قیمت زینک طی ماه‌های آینده به کانال 10 هزار تومانی وارد شود و بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های لیتوگرافان حل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها