یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
«صحیفه سجادیه» دین را خالص و همه‌جانبه معرفی می‌کند

علی صدرایی خویی گفت: «صحیفه سجادیه» را نه به‌عنوان دعا، بلکه به‌عنوان کتابی که نگرشی جامع به عالم، جامعه، رفتارهای فردی و اجتماعی، مشکلات و ... دارد، بخوانید. این کتاب،‌ دین را به‌صورت خالص و همه‌جانبه مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی صدرایی خویی؛ نویسنده، مصحح و فهرست‌نگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در معرفی چند کتاب برای مطالعه در ماه مهمانی خدا، اظهار کرد: مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی؛ از علمای معاصر فقه و اصول، اخلاق، حکمت و عرفان اسلامی که استاد امام خمینی (ره) نیز بود، کتابی با عنوان «المراقبات» به زبان عربی داشت که چندین ترجمه فارسی از آن صورت گرفته است. این کتاب می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند با دین و معارف آن آشنا شوند، مفید و کاربردی باشد.
 
وی افزود: ایشان در این کتاب، احادیثی صحیح و گهربار از ائمه (ع)، همچنین ادعیه و اوراد مخصوص به ایام سال را از منابع موثق گردآوری کرده است.


این مصحح و فهرست‌نگار پیشکسوت، در ادامه با تاکید بر خواندن «صحیفه سجادیه» در ماه مبارک رمضان، گفت: توصیه من این است که این کتاب را نه به‌عنوان دعا، بلکه به‌عنوان کتابی که نگرشی جامع به عالم، جامعه، رفتارهای فردی و اجتماعی، مشکلات و ... دارد، بخوانید. این کتاب ارزشمند، ‌حرف بسیار دارد و دین را به‌صورت خالص و همه‌جانبه مطرح می‌کند. کسانی که مایل به مطالعه معارف ناب دین از زبان اهل‌بیت (ع) هستند، «صحیفه سجادیه» را بخوانند.
 
صدرایی خویی، مطالعه کتاب شریف «نهج‌البلاغه» را نیز در ماه مهمانی خدا پیشنهاد داد و بیان کرد: این کتاب دارای شرح‌های بسیار زیادی است که شرح مرحوم سید جعفر شهیدی، یکی از بهترین آن‌هاست. همچنین در سال‌های اخیر، محمدمهدی جعفری نیز شرح و ترجمه‌ای بسیار روان، زیبا و امروزی از نهج‌البلاغه ارائه کرده که برای آشنایی با اندیشه‌های امیرالمومنین (ع) به زبان امروزی بسیار سودمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها