یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
​روایت مجید راستی از فیلی که خیلی گم شده بود

مجید راستی از انتشار کتاب «بچه‌ فیلی که خیلی گم شده بود» برای کودکان خبر داد و گفت: این کتاب در قالب مجموعه «فکر فکر سه قصه قصه» از سوی انتشارات مدرسه چاپ شده است.

مجید راستی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین اثرش توضیح داد: امسال تعدادی کار جدید داشتم که به خاطر مشکلات اقتصادی که بر صنعت نشر سایه افکنده، فقط یکی از آن‌ها فعلا  با عنوان «بچه‌ فیلی که خیلی گم شده بود» منتشر شده است. این کتاب داستان بچه فیلی است که گم می‌شود اما بعدا متوجه می‌شود که خیلی گم شده و ماجراهایی برایش رخ می‌دهد.
 
این نویسنده پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان، افزود: این داستان فانتزی را برای گروه سنی کودک نوشته‌ام و انتشارات مدرسه آن را منتشر کرده است و این کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «فکر فکر سه قصه قصه» که 10 نویسنده در آن کار دارند، منتشر شده است. البته تعدادی از کتاب‌هایم نیز به تازگی تجدید چاپ شده است.
 
وی در ادامه به تاثیر گرانی کتاب‌ها در استقبال از کارهایی که منتشر می‌شود، اشاره کرد و گفت: تغییر قیمت‌ها در استقبال مخاطبان از کتاب‌ها تاثیر گذاشته است. ممکن است رقم فروش کتاب ناشران از نظر ریالی بیشتر از گذشته باشد اما از نظر تعداد کتاب‌هایی که فروخته می‌شود، قطعا کمتر است.
 
 

راستی با بیان اینکه شرایط ناشرانی که با آن‌ها کار می‌کنم برای چاپ کتاب بسیار سخت شده، گفت: اگر اوضاع همین‌ گونه پیش رود و قیمت کاغذ مرتب افزایش یابد شاید به روزی برسیم که ناشران دیگر روی کتابشان قیمت چاپ نکنند و قیمت کتاب را به نرخ روز محاسبه کنند و این واقعیت تلخی است. امیدوارم ثبات اقتصادی در کل مملکت ایجاد شود و مشکل کاغذ حل شود.
 
مجید راستی (متولد 1335) نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی است.  وی فعالیت خود را از مجله کیهان بچه‌ها در دهه 60 آغاز کرد. از جمله کتاب‌های منتشر شده او می‌توان به مجموعه «قصه‌های بی‌بی و بابا»، «یک تکه آسمان به من بده»، «این سر دنیا، آن سر دنیا»، «موش شو، بگیرمت» و «پسر کوچولویی به اسم قوره» اشاره کرد. «این سر دنیا، آن سر دنیا» یکی از کتاب‌های موفق این نویسنده است که در چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها