شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
گرانی کتاب خریدها را هوشمندانه کرده است

مدیر فروش انتشارات مروارید، با اشاره به مصائب تامین کاغذ برای انتشار کتاب، گفت: گرانی کاغذ و کتاب انتخاب‌های مردم هوشمندانه‌تر کرده است.

امیرعلی بیک، مدیر فروش انتشارات مروارید در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه کتاب تعداد عناوین این انتشارات بیشتراز دوره‌های گذشته بوده است، گفت: مروارید به عنوان یکی از 6 ناشر پرکار معرفی شده است، اما متاسفانه امسال غرفه را کوچکتر کردند و برای این عمل خود دلیل قانع کننده‌ای ندارند. فکر می‌کنم هر کس روابط بیشتر داشته باشد می‌تواند متراژ بالاتری برای غرفه داشته باشد.
 
او با بیان اینکه فروش از نظر تعداد عنوان بالاتر بود، در این شرایط افزایش میزان درآمد طبیعی است، ادامه داد: قیمت کتاب‌ها را تغییر نمی‌دهیم حتی در غرفه خود کتاب‌های سه و ۶ هزار تومانی داریم.
 
مدیر فروش انتشارات مروارید  ادامه داد: مسلما وقتی تنوع جنس زیاد و کاغذ کم باشد، مجبور می‌شوید کاری کنید تا بتوانید تمام عناوین را پوشش دهید. برای همین میزان تیراژ را باید کاهش داد.

علی‌بیک با بیان اینکه ۴۰ عنوان کتاب چاپ اول در این انتشارات آماده است، و حدود ۱۰۰ عنوان کتاب هستند که اقتصاد نشر روی آن‌ها می‌چرخد، بیان کرد: کاغذ کافی نیست که بتوانیم این کتاب‌ها را چاپ کنیم. اگر ناشران کاغذ داشته باشند می‌توان گفت که صنعت نشر به کار خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه گرانی کاغذ و کتاب انتخاب‌های مردم را هوشمندانه‌تر کرده است، اضافه کرد: مشکلی در رابطه با قیمت‌گذاری نداریم؛ تنها مشکل‌مان نبود کاغذ برای تولید کتاب بود.

مدیر فروش انتشارات مروارد درباره مذاکرات با ناشران کشورهای دیگر برای تبادل حق رایت، گفت: سال گذشته سعی کردیم در جدیدی برای انجام این کار باز کنیم. در این شرایط دو موضوع مهم است؛ یکی وجود تحریم‌ها و مشکلات تبادلات ارزی و دیگری بدبینی است که ناشران دیگر کشورها نسبت به همکاری با ناشران ایرانی دارند.

او ادامه داد: در این دوره و وضعیت اخیر خیلی از ناشران آماده پرداخت هزینه‌های حق رایت هستند من هم بر این اعتقاد هستم که باید حق رایت کتاب‌ها پرداخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها