شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
تجهیز کتابخانه‌های معاونت شهرسازی تهران از نمایشگاه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، گفت: یکی از مشکلات حوزه معماری و شهرسازی خلق نظریه و کتاب‌های خوب است که معمولا به ندرت و در دوره زمانی بلندمدتی اتفاق می‌افتد.

عبدالرضا گلپایگانی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: ما فهرستی از کتاب‌های تخصصی شهرسازی و معماری را برای کتابخانه معاونت شناسایی کردیم اما با مروری بر نمایشگاه، کارهای جدید و پرمحتوای زیادی را شاهد نبودیم.
 
وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه معماری و شهرسازی داریم خلق نظریه و تولید کتاب‌های خوب است که معمولا به‌ندرت و در دوره زمانی بلندمدت اتفاق می‌افتد.
 
گلپایگانی با بیان اینکه آثار تالیفی در حوزه معماری و شهرسازی زیاد نیست، عنوان کرد: البته نسبت به دو دهه قبل وضعیت کتاب در این حوزه بهتر است چون زمان دانشجویی ما کتاب معماری به زبان فارسی خیلی کم بود اما اکنون دامنه کتاب‌ها گستره بیشتری پیدا کرده است.
 
وی یادآور شد: با تورق آثار منتشر شده در این زمینه می‌بینیم که از نظر محتوایی رضایت‌بخش نیست، زیرا کار ما تجربی است و تجربه‌هایی که باید تنظیم و تدوین شده و به کتاب تبدیل شود بسیار کم است. از سوی دیگر بازار نقد کارهای معماری و پروژه‌های شهری و گفت‌وگوهایی که مردم بپسندد در بازار وجود ندارد.
 
گلپایگانی با اشاره به برنامه سوم توسعه توضیح داد: بخشی از وظیفه ما در برنامه سوم توسعه، کارهای ترویجی در زمینه معماری و شهرسازی است و در این زمینه اگر کتاب خوب باشد و به دست ما برسد تشویق می‌کنیم.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 14 اردیبهشت از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها