جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
بسته شدن قرارداد انتشار سه کتاب با چینی‌ها/ یک‌بار هم گرنت نگرفه‌ایم

مدیر انتشارات بین‌المللی نحل از عقد چند قرارداد با ناشران چینی خبر داد که امیدوار است مشمول دریافت گرنت شوند.

امیر صالحی‌طالقانی، مدیر انتشارات بین‌المللی نحل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره فعالیت‌های این انتشارات در نمایشگاه کتاب گفت: انتشارات نحل در ایران و بیرون از ایران فعالیت دارد. در این دوره از نمایشگاه برای انتشار دو کتاب به زبان فارسی قرارداد بستیم و از یک کتاب رونمایی شد.

وی ادامه داد: یکی از اساتید دانشگاه رنمین پکن که تا به‌ حال هفت بار به ایران سفر کرده، کتاب ارزشمندی درباره ایران نوشته که شامل 10 مقاله درباره ایران است. این کتاب به زبان‌های فارسی، انگلیسی و چینی چاپ می‌شود که چاپ فارسی آن به عهده ما است.
 
این ناشر اظهار کرد: کتاب دیگر نظریه چینی‌ها درباره جهانی شدن است که  قرارداد کپی رایت آن را بستیم. فکرمی‌کنم به این کتاب گرنت هم تعلق بگیرد.  همچنین رونمایی از کتاب فیروزه احمدی را داشتیم که با همکاری دو فرد دیگر در پژوهشکده رویان انجام شده است. ما این کتاب را به انگلیسی ترجمه کردیم و قرار است در انتشارات لندن نحل این کتاب منتشر شود. البته انتشار با همکاری یک ناشر انگلیسی به نام تن.ام انجام خواهد شد.
 
مدیر انتشارات بین‌المللی نحل  از اینکه تا به حال نتواسته از طرح گرنت در انتشار کتاب‌هایش استفاده کند، گفت: خیلی دوست داریم از این طرح استفاده کنیم اما با اینکه جزءاولی  درخواست کننده‌ها بودیم، هنوز نتوانسته‌ام.

وی ادامه داد: هنوز حتی یکبار هم گرنت نگرفتیم و حتی نمیدانیم چرا. از سال 1999 در بازار بین‌الملل حضور دارم و زمانی که فعالیت‌های بین‌المللی نمی‌شد، این دغدغه را داشتیم، اما همواره بدون حمایت کار کردیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها