چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
مخاطبان خواهان ادامه فعالیت «رادیو کتاب» هستند

صادق رحمانیان، با اشاره به فعالیت 10 روزه رادیو کتاب هم‌زمان با روز‌‌های برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، بر استقبال مخاطبان به این رادیو تاکید کرد.

صادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره فعالیت این رادیو در نمایشگاه کتاب بیان کرد: صدای جمهوری اسلامی ایرن هم‌زمان با برگزاری کتاب و همچنین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برنامه‌‌های مرتبط با کتاب تولید و پخش می‌کند، بنابراین هم‌زمان با سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران رادیو کتاب با همکاری معاونت صدا ایجاد شده است.
 
وی افزود: رادیو کتاب 24 ساعت برنامه‌‌‌‌های مرتبط با کتاب شامل پنج ساعت برنامه ویژه نمایشگاه کتاب تهران را تا 14 اردیبهشت‌ماه ه‌مزمان با آخرین روز نمایشگاه پخش می‌کند.  
 
رحمانیان درباره میزان مخاطب رادیو کتاب گفت: مخاطبان این رادیو متخصصان حوزه نشر کتاب هستند؛ از‌جمله ناشران، شعرا و نویسندگان و فعالان حوزه کتاب هستند. بازتاب فعالیت این رادیو قابل‌توجه است به‌طوری که بسیاری به ادامه این رادیو تمایل دارند.
 
وی درباره ظرفیت فعالیت رادیو کتاب طی سال گفت: این ظرفیت برای ادامه فعالیت رادیو کتاب طی سال وجود دارد اما با توجه به سیاست معاونت صدا، رادیو‌هایی مانند رادیو کتاب رویداد‌محور هستند بنابراین برنامه‌‌ای برای ادامه این رادیو وجود ندارد.
 
رحمانیان درباره دلیل این رویکرد افزود: همه رادیو‌ها باید به مقوله کتاب و کتابخوانی بپردازند؛ از رادیو ایران به‌عنوان رادیو مادر گرفته تا رادیو صبا که رادیو طنز است؛ بنابراین اختصاصی شدن پرداختن به موضوع کتاب، مانع از این خواهد شد ک دیگر رادیو‌ها به این حوزه ورود کنند.

مدیر رادیو فرهنگ درباره توجه این رادیو به مباحث حوزه نشر کتاب بیان کرد: رادیو فرهنگ، طی سال برنامه‌های مرتبط با کتاب و نشر را تهیه و پخش می‌کند. این برنامه‌ها از دل رادیو کتاب بیرون آمده است.

سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران تا 14 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام‌خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها