شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
ارسال 6 هزار بسته پستی تا پایان روز سوم نمایشگاه

بابک افروز، حجم ارسال بسته‌های پستی در نمایشگاه را تا پایان روز سوم 6 هزار بسته اعلام کرد و از ارسال رایگان کتاب به مناطق سیل‌زده خبر داد.

بابک افروز، مدیرکل بازار‌یابی شرکت ملی پست در حاشیه بازدید از سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره خدمات این شرکت در این دوره بیان کرد: شرکت ملی پست با توجه به افزایش نرخ کتاب، پیش‌بینی می‌کرد ترافیک کاری کاهش پیدا کند اما برخلاف پیش‌بینی‌ها، حجم فعالیت شرکت افزایش پیدا کرده است. افزایش مرسولات پستی به‌ویژه برای مراکز دانشگاهی و علمی شهرستان‌ها بیشتر گزارش شده است.   
 
مدیرکل بازار‌یابی شرکت ملی پست درباره حجم بسته‌های ارسال شده طی سه روز نخست این دوره از نمایشگاه افزود: سال گذشته در مجموع 15 هزار بسته به کل کشور ارسال شد. امسال نیز تا پایان روز سوم نمایشگاه، نزدیک به 6 هزار بسته به سراسر کشور ارسال شده است.  
  
وی ادامه داد: بسته‌های پستی برای مشتریان تهرانی 24 ساعته است. برای مراکز استانی با وجود سرویس پیشتاز بسته‌‌ها با نرخ کیلویی 1200 تومان محاسبه و ارسال می‌شود.   
       
افروز درباره خدمات شرکت ملی پست برای مناطق سیل‌زده گفت: ارسال مرسولات از نمایشگاه کتاب به مناطق سیل‌زده رایگان است. باجه پستی در مناطق سیل‌زده بازسازی شده است.    

این مقام مسئول در شرکت ملی پست افزود: شرکت ملی پست 21 دوره در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور و به مردم و ناشران خدمات ارائه داده است. با توجه به رسالت فرهنگی شرکت ملی پست هر ساله نرخ ارسال مرسولات پایین‌تر از سازمان تنظیم مقررات و نهاد‌های نظارتی ارائه شده است. امسال  نیز این وضعیت ادامه دارد. دو غرفه در فضای باز نمایشگاه دایر شده علاوه براین یک غرفه سیار نیز در روز‌های شلوغ نمایشگاه دایره می‌شود.   
  
افروز با اشاره به  ایجاد سامانه الکترونیکی برای خدمات‌دهی به ناشران بیان کرد: با توجه به امضا‌ تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد تا این شرکت با ایجاد سامانه، به‌صورت الکترونیکی خدمات‌دهی انجام دهد. بنابراین ناشران می‌توانند با درج مشخصات کتاب‌‌هایی که خواهان ارسال  آن‌ها هستند در پنل بارکد پستی دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: نرخ ارسال بسته با این شیوه در مقایسه با نرخ‌نامه پستی پایین‌تر است. آمار و ارقام دقیق ارسال کتاب به نقاط مشترک یکی از محاسن این سامانه است که از سوی موسسه خانه کتب بارگذاری شده است.
 
افروز بیان کرد: 250 ناشر در این سامانه کرده‌‌اند اما فقط 90 به‌عنوان کاربر فعال از این سامانه استفاده می‌کنند. انتظار داریم با توجه سرویس‌دهی ارزان این سامانه که ارزان‌ترین سامانه شرکت ملی پست است، بیشتر مورد استقبال ناشران قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها