شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
بیشتر کتاب‌های مرکز انتشارات چین فروخته یا اهدا شده است

مدیر انتشارات مرکز جین از مذاکره با سه ناشر ایرانی و فروش تعداد زیادی کتاب به مراجعان ایرانی خبرداد.

جانگ بین، مدیرمسئول مرکز انتشارات کشور چین و لی‌شی نین سرویراستار این انتشارات در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دلیل حضور خود در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را برقراری ارتباط دوستانه با ناشران ایرانی اعلام کردند.

آن‌ها با بیان اینکه طی سه روز استقرار در غرفه چین واقع در نمایشگاه کتاب توانستند با بنیاد پژوهش‌های قرآنی (برکت)، انتشارات سوره مهر و انتشارات طوطی مذاکراتی داشته باشند، از انجام مذاکرات ابتدایی خبر دادند که البته هیچ کدام به مرحله نهایی و واگذاری رایت نرسیده است.

به گفته این مدیران باید اقدامات تکمیلی از راه‌های ارتباطی که میان این انتشارات و همتایان ایرانی برقرار شده است، در آینده شکل بگیرد. 

مدیر مسئول انتشارات چین با ابراز رضایت از حضور در این دوره نمایشگاه بین‌المللی تهران، گفت: بیشتر افرادی که به غرفه چین مراجعه می‌کردند، از این انتشارات کتاب خریدند تا جایی که بیشتر کتاب‌هایی که این هیات همراه خود به ایران آورده بودند، به فروش رسیده است. 

به گفته او قیمت پایین کتاب‌ها به دلیل در نظر گرفتن تخفیف برای مردم ایران می‌تواند‌ دلیل این استقبال باشد. او افزود: برخی از کتاب‌ها را به دوستداران ادبیات چین به صورت رایگان هدیه دادیم. 

مدیر مسئول انتشارات چین با تاکید بر اینکه این انتشارات در تمام فعالیت‌های خود حق کپی‌رایت را به صورت تمام و کمال رعایت می‌کند، گفت: ممکن نیست با انتشاراتی که چنین قانونی را نادیده می‌گیرد، همکاری داشته باشم. 

نمایشگاه کتاب ایران در حالی تا 14 اردیبهشت‌ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، که مدیران انتشارات و مسئولانی که در غرفه چین فعالیت می‌کردند، از روز هفتم اردیبهشت در این غرفه حضور نخواهند داشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها