جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
اختصاص عواید فروش نشر شاهد در نمایشگاه به سیل‌زدگان

حجت‌الاسلام والمسلمین کاویانی‌راد گفت: در پی جاری شدن سیل در برخی استان‌های کشور، بنیاد شهید ملاحظات جدی داشته و در حوزه نشر تصمیم گرفته شد، عواید فروش امسال در نمایشگاه، برای تأمین برخی نیازهای فرهنگی مناطق سیل‌‌زده اختصاص ‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن کاویانی‌راد؛ معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به حضور نشر شاهد در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیان کرد: عقبه عملکرد نشر شاهد شامل بیش از یک‌هزار و 600 عنوان کتاب است که ذخیره موضوعی سوژه‌ها و اطلاعات این کتاب‌ها، در اختیار بنیاد شهید است.
 
وی ادامه داد: در سال 1397 حدود 52 عنوان و به‌طور متوسط هفته‌ای یک کتاب در حوزه ایثار و شهادت، از سوی نشر شاهد به چاپ رسیده که 20 عنوان از آنها چاپ نخست بوده‌اند. مهم‌ترین اولویت‌های ما، تولید و به چاپ رساندن وصایای شهدا به‌عنوان ذخیره لایزال فرهنگی و همچنین معرفی و پرداختن به سیره و زندگی شهدا در قالب‌های مستند، داستان و شعر است. رویکرد بنیاد این بوده که ادبیات ایثار و شهادت در سراسر کشور توسعه داده شود. اگر در گوشه‌ای از یک استان محروم هم کسی قلم به‌دست باشد، در حوزه‌های موردنظر بنیاد و براساس اساسنامه و تایید کمیسیون، برای خلق اثر از افراد حمایت می‌کنیم.


کاویانی‌راد گفت: یکی دیگر از اولویت‌های نشر در بنیاد، پرداختن به زندگینامه شهدای خاص است با این رویکرد که در زندگی آنها نکات خاص و ناب و آموزنده‌ای وجود دارد که باید به‌طور مرتب در ذائقه مردم چکانده شود. حوزه ایثار و شهادت در ژانر ادبیات  کودک، دیگر رویکردی است که در سال گذشته روی آن تمرکز کردیم.
 
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اشاره به توجه بنیاد به سیل اخیر نیز بیان کرد: در پی وقوع حادثه سیل در برخی استان‌های کشور، بنیاد ملاحظات جدی داشته و در ابعاد مختلف پیش‌بینی‌هایی صورت گرفت. در حوزه نشر تصمیم گرفته شد که تمامی عواید فروش امسال نمایشگاه کتاب، برای تأمین برخی نیازهای فرهنگی مناطق سیل‌زده اختصاص داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها