پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
حضور شهرام پازوکی در غرفه ایبنا /کتاب حال و روز خوشی ندارد

شهرام پازوکی؛ پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان، امروز (پنجشنبه پنجم اردیبهشت)، مهمان غرفه ایبنا بود. وی در این دیدار گفت: وضعیت نشر و کتاب هم حلقه‌ای از زنجیره‌ای به‌هم پیوسته است و مشکلات و دلایل مختلفی سبب شده که امروز کتاب حال و روز خوشی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شهرام پازوکی؛ عضو هیأت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و عضو گروه فلسفه فرهنگستان هنر ایران، امروز (پنجشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه)، همزمان با دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دقایقی مهمان غرفه ایبنا بود.

وی در سخنانی کوتاه، درباره وضعیت و حال و روز کتاب در شرایط کنونی کشور بیان کرد: وضعیت نشر و کتاب هم حلقه‌ای از زنجیره‌ای به‌هم پیوسته است و مشکلات و دلایل مختلفی سبب شده که امروز کتاب حال و روز خوشی نداشته باشد.

این استاد عرفان، افزود: همیشه کثرت اطلاعات به معنی خوب بودن وضعیت و بالا رفتن کیفیت نیست. درست است که امروز امکانات چاپ و تولید کتاب نسبت به دهه‌های قبل بهتر شده و شاید از نظر موضوعی هم رشد داشته، ولی این به معنی بالا رفتن کیفیت هم نیست. استاد بهاءالدین خرمشاهی در این زمینه جمله جالبی با این مضمون دارد: «هنر کتاب نخواندن!». 

پازوکی ادامه داد: من معمولا عادت ندارم کتاب از کتابخانه امانت بگیرم و بیشتر مایلم خودم کتاب خریداری کنم و در کتابخانه شخصی‌ام نگهدارم و برخی از کتاب‌ها را بارها می‌خوانم. اما امروز گاهی از هر پنج کتابی که می‌خرم، تنها دو عنوان را نگه‌ می‌دارم و بقیه را هدیه می‌دهم. 

وی در پایان گفت: ما اهل کتاب و قلم هستیم و نمایشگاه کتاب برایمان جاذبه دارد. 
 
«عقل و وحی در قرون وسطی»، «تاریخ و جغرافیای تصوف»، «الهیات جدید»، «قلب اسلام: ارزش‌های جاودان برای بشریت»، «حکمت هنر و زیبایی در اسلام» و «اقتدا به محمد (ص): بازاندیشی اسلام در جهان معاصر» ازجمله آثار این نویسنده و استاد عرفان و فلسفه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها