سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
همراه با عاشقانه‌های خسرو و خورشید در نمایشگاه کتاب

کتاب «پس از خورشید» نوشته معصومه امیرزاده، یکشنبه (8 اردیبهشت) در غرفه نیستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

معصومه امیرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب «پس از خورشید» که یکشنبه (8 اردیبهشت) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود، توضیح داد: این کتاب که از سوی نشر نیستان منتشر شده، دربردارنده داستان عاشقانه‌ای است که سال‌های 1337 تا 1342 در هرمزگان و خوزستان، اتفاق می‌افتد و دارای بعد روانشناسانه در حوزه تحکیم بنیان خانواده است.
 
این نویسنده و مترجم افزود: داستان این کتاب درباره یک زوج است که با موضوع مهاجرت مواجه می‌شوند و از روستا به شهر مهاجرت می‌کنند و در این راستا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که سبب می‌َشود هم شخصیت آن‌ها رشد کند و هم در بوته آزمایش قرار بگیرند.
 
امیرزاده ادامه داد: در این داستان بیان می‌شود که چگونه این زوج می‌توانند با این تفاوت‌ها کنار بیایند و یکدیگر را حفظ کنند.
 
وی همچنین بیان کرد: بعد دیگری که در این کتاب به آن پرداخته شده است، مسائل سیاسی است. خسرو، شخصیت اول داستان، نماد افراد عامی و کوچه‌ بازاری است که در فرآیند شکل‌گیری انقلاب تاثیر داشته‌اند اما هیچ‌وقت نامی از آن‌ها برده نشده است. براین اساس در این کتاب به احزاب اسلام‌گرا و احزاب مغایر با انقلاب نیز پرداخته شده است.
 
به گفته امیزراده، درمجموع متن داستان این کتاب، عاشقانه‌ای ادبی است و دیالوگ‌ها برگرفته از نکات روانشناسی و کلام معصومین است و ریشه دینی دارد.
 
معصومه امیرزاده، نویسندگان و مترجمانی است که در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال فعالیت دارد و تا به حال بیش از 26 اثر از او منتشر شده که از بین آن‌ها می‌توان به «من خواب دیده بودم»، «جلوه‌های کلام امیرالمومنین (ع) در سخن سعدی»، «یک خلیج تشنگی»، «بدن منه مال خودمه» و کتاب‌های داستان‌نویسی برای کودکان، اشاره کرد.
 
آیین رونمایی و جشن امضای کتاب «پس از خورشید» ساعت 15 در غرفه نشر نیستان در نمایشگاه‌بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها