چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
نگاه کلاسیک به کودکی در نمایشگاه کتاب بولونیا افزایش یافته است

مصطفی رحماندوست، معتقد است با وجود گسترش کتاب‌های دیجیتال در حوزه کودک و نوجوان، نگاه کلاسیک به کودکی در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، افزایش یافته است.

مصطفی رحماندوست در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حاشیه بازید از نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، این نمایشگاه را مکانی برای کسب تجربه دانست و گفت: من چندین سال است که با هزینه‌ شخصی در این نمایشگاه شرکت می‌کنم تا با دیدن آثار ناشران مختلف کودک و نوجوان در سراسر جهان تجربه‌اندوزی کنم.
 
وی درباره این دوره از نمایشگاه کتاب کودک بولونیا توضیح داد: بحث کتاب‌های دیجیتال، امسال در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا قوی‌تر شده بود،اما نکته جالب توجه این است که همچنان نگاه کلاسیک به کودکی در فضای نمایشگاه وجود داشت.

به گفته رحماندوست، متاسفانه در سال‌های گذشته نگاه کلاسیک به کودکی کمرنگ شده بود و نگاه آوانگارد و فانتزی به ادبیات کودک آنقدر زیاد شده بود که خود کودکان هم از آن لذت نمی‌بردند، اما سال به سال این نگاه کمرنگ‌تر شد و امسال دیدیم نگاه کلاسیک به کودکی افزایش یافته است.
 
این نویسنده و شاعر پیشکسوت و نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان در ادامه بیان کرد: به نظر من امسال هم مانند سال‌های گذشته حضور ایران در نمایشگاه بیشتر حالت نمایشی دارد و بهتر است اگر دولت قرار است در این زمینه هزینه کند، امکان حضور نویسندگان و تصویرگران را به نوبت در این نمایشگاه فراهم کند تا آثار ناشران دیگر و فضاهای بین‌المللی و خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را ببینند و تجربه کسب کنند و بیشتر به ادبیات کودک فایده برسانند.
 
 

شاعر «صد دانه یاقوت» گفت: اینکه ما بنشینیم و از دور تصاویر را نگاه کنیم، فایده‌ای ندارد، تا زمانی‌که ناشران در نمایشگاه حضور نداشته باشند، نمی‌توانند اقدامات لازم را برای معرفی و عرضه آثارشان انجام دهند. اما در این سال‌ها بجز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی نشر خصوصی، به یاد ندارم ناشران دیگر توانسته باشند، کتابی فروخته باشند. امسال هم که حضور ناشران و آژانس‌های ادبی نسبت به سال‌های گذشته کم‌رنگ‌تر شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم حضور نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها