پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
الگوهایی بهتر از فاطمه (س)، معصومه (س) و زینب (س) برای دخترانمان نداریم

نویسنده کتاب «فاطمه و فاطمه: شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س)»، حضرت فاطمه (س)، حضرت معصومه (س) و حضرت زینب (س) را بهترین الگوها برای دختران و بانوان ابرانی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد مهاجرانی، نویسنده و شاعر آیینی کودک و نوجوان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای شناخت بهتر فرهنگ اهل بیت پیامبر (ع) است که نقش بسزایی در افزایش سرانه مطالعه مفید دارد.
 
این نویسنده ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها از وجود چنین کتاب‌هایی اطلاع ندارند و جشنواره رضوی با این اقدام فرهنگی، مردم را با این کتب آشنا می‌کند.
 
نویسنده کتاب «فاطمه و فاطمه: شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س)» به اهمیت مطالعه از دوران کودکی با هدف ارتقاء دانش و اطلاعات عمومی اشاره کرد و افزود: کودکان جامعه ما به ویژه دختران نیاز به الگویی مناسب و ممتاز دارند و ما به عنوان یک مسلمان شیعه، الگویی والاتر و بهتر از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه (س) و زینب کبری (س) برای دختران و بانوان نداریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین مهاجرانی درباره عنوان «فاطمه و فاطمه: شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س)» گفت: از آنجا که این بانو با حضرت زهرا (س) همنام و از سلاله معصومین است، اسم کتاب «فاطمه و فاطمه: شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س)» نامگذاری شد.
 
وی یادآور شد: کودکان از حضرت زهرا (س) اطلاعات بیشتری دارند و برای معرفی حضرت معصومه (س) باید از تشابه زندگی ایشان و حضرت زهرا «علیها السلام» استفاده کرد.

این نویسنده کودک و نوجوان گفت: از ظرفیت فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها می‌توانیم در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و مطالعه برای معرفی فرهنگ غنی اسلامی ایرانی استفاده کنیم.
 
وی گفت: مهمترین و اصلی‌ترین کار نویسنده، تحقیق و پژوهش درباره موضوع است و هر چه بیشتر در این زمینه کوشش و تلاش کند، نویسنده موفق و توانمندی می‌شود.

یادآوری می‌شود، کتاب «فاطمه و فاطمه: شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س)» برای نهمین جشنواره رضوی ویژه کودکان 4 تا 8 سال انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها