یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
لطف‌الله در «پرنده و فال» به کودکان احساسی تازه می‌بخشد

غلامرضا بکتاش، شاعر و داور جایزه شعر فجر، به کودکان پیشنهاد داد در تعطیلات عید نوروز کتاب «پرنده و فال» اثر داوود لطف‌الله را بخوانند.

غلامرضا بکتاش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برای مطالعه نوروزی به کودکان پیشنهاد کتاب «پرنده و فال» را بخوانند و درباره این کتاب توضیح داد: این کتاب مجموعه‌ای از چند شعر کودکانه است که از سوی داوود لطف االله برای گروه سنی «ج» سروده شده و به چاپ دوم رسیده است.
 
داور جایزه شعر فجر در ادامه بیان کرد: شاعر و تصویرگر با نگاه‌های تازه و خلق مضامین زیبا  این کتاب ارزشمند را آفریده‌اند.
 
وی افزود: شاعر در این کتاب کوشیده است که کودکان را به سمت زیبایی‌ها و غم‌ها و شادی‌های کودکانه سوق دهد.
 
به گفته بکتاش، «پرنده و فال» تنها کتاب شعر نیست، «پرنده و فال» کتابی است که مانند  قطعش شعرها از قاب بیرون زده‌اند و کودک بعد از دیدن تصاویر و خواندن شعرها پنجره‌ای تازه و پنحره‌هایی تازه‌تر روبه‌روی خویش باز می‌کند.
 
سوال و کنجکاوی، پرنده و فال، رفتار درختان، برخورد، اول باغ با غنچه خجالتی، معنای شعر و ... همه و همه باعث ایجاد کنجکاوی در کودکان هستند.
 
لطف‌الله در این کتاب شعر، به کودکان با شعر سکوت، احساسی تازه می‌بخشد.
 
این کتاب از کتاب‌های خوبی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال‌ها پیش چاپ کرد و رتبه کتاب سال را در کارنامه خود دارد و مخاطب هرگز آن را فراموش نمی‌کند.
 
او حتی برای پرنده‌های مستاجر شعر نوشته و شعر مستاجر حاصل  برخورد شاعر  با قفس است.
 
خواندن این کتاب و دیدن زیبایی‌های تصویری آن را به همه دوستان کودک و حتی نوجوان و حتی شاعران کودک و والدین توصیه می‌کنم.
 
 

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «پرنده و فال» را با شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت 170 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها