چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
نمایشگاه سی و دوم بدون شهر میهمان

شهرهای حلب و دمشق از سوریه و آتن از یونان برای حضور در بخش شهر میهمان درخواست داده بودند اما تاکنون هیچ یک از این شهرها تاکنون جزئیات و برنامه‌های خود را ارسال نکرده‌اند.

قادر آشنا؛ مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: از چند ماه پیش برای حضور در بخش شهر میهمان، شهرهای حلب و دمشق از سوریه و آتن از یونان درخواست دادند اما در ارائه برنامه‌ها تعلل کردند و هنوز جزئیات برنامه‌هایشان را اعلام نکرده‌اند.
 
وی افزود: در این زمینه نمی‌توانیم بیش از این شهر میهمان نمایشگاه کتاب تهران را در ابهام نگه داریم زیرا بر این باور هستم که برخی اوقات انجام ندادن بهتر از بد انجام دادن یک کار است.
 
آشنا با اشاره به ارسال نامه به شهرهای میهمان، گفت: ما در نامه‌ای به مسئولان این شهرها اعلام کردیم که هرچه زودتر جزئیات برنامه خود را ارسال کنند و باید تا پایان هفته این برنامه‌ها اعلام شود، البته کشورهای یونان و سوریه به صورت کشوری در نمایشگاه حضور داشته و غرفه دارند.
 
وی با بیان اینکه باید هرچه زودتر برنامه‌ها به ما اعلام شود، توضیح داد: ما به عنوان برنامه‌ریز باید بدانیم از ابتدا تا انتهای شهر میهمان و کارها و برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه‌ باید چگونه باشد و با توجه به محدودیت زمانی پیش رو این موضوع اهمیت دارد.
 
نامه وزیر ارشاد به وزیر مسکن
 آشنا همچنین در پاسخ به سوال ایبنا مبنی بر زمان آماده‌سازی و واگذاری مصلای امام خمینی (ره) گفت: مسئولان مصلا قول داده‌اند چهار پنج روز قبل از افتتاحیه فضا را در اختیار موسسه برای کارهای اجرایی قرار دهند و امسال نیز مانند سال‌های قبل مسئولان مصلا ارتباط خوبی با ما دارند.
 
وی ادامه داد:‌ ما برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به فضایی در حدود 130 هزار مترمربع نیاز داریم که 90 هزار مترمربع فضای مفید برای برگزاری نمایشگاه نیاز داریم و مابقی برای ستاد اجرایی و فعالیت‌های فرهنگی خواهد بود.
 
آشنا همچنین درباره آمار افزایش فضای مسقف برای نمایشگاه سال 98 نیز توضیح داد: ایده‌آل ما این بود که امسال همه بخش‌ها را در فضای مسقف جانمایی کنیم و همه بخش‌ها را در فضای مسقف جانمایی خواهیم کرد به غیر از بخش دانشگاهی.
 
به گفته وی، در این زمینه دکتر صالحی به وزیر مسکن و شهرسازی نامه زده تا روند ساخت و ساز مصلا تسریع شود و این نامه خوشبختانه کمک زیادی به سرعت گرفتن کارها کرده است و مسئولان مصلا نیز در این زمینه دنبال کار هستند.
 
آشنا تاکید کرد: با توجه به پیشرفتی که در روند ساخت و ساز فضای مصلا شاهد هستیم امیدواریم برای نمایشگاه سی و سوم در صورتی که در مصلا برگزار شود تمام بخش‌های نمایشگاه در فضای مسقف جانمایی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها