شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
جمال میرصادقی از انتشار تازه‌ترین اثرش خبر داد

مجموعه داستان «پرنده از سر درخت پرید» به قلم جمال میرصادقی مشتمل بر داستان‌هایی واقع‌گرا و همچنین خیالی است که از سوی نشر پرسمان منتشر شده است.

جمال میرصادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از انتشار مجموعه داستان «پرنده از سر درخت پرید» خبر داد و گفت: داستان‌های این مجموعه هر دو گروه داستان‌های واقع‌گرا و خیالی را در برمی‌‌گیرند. بعضی از این داستان‌ها که حجم کمی هم دارند،‌ درگروه داستان‌های خیالی و برخی دیگر واقع گرا هستند.

این نویسنده و مدرس ادبیات داستانی در توضیح این دو گروه داستان عنوان کرد: ما دو نوع داستان داریم؛ خیالی و واقعی. در داستان‌های خیالی واقعیت‌های طبیعی و جسمانی و قانون‌های زمان و مکان فدای بازگویی و بازنمایی واقعیت بالاتری می‌شوند به بیانی دیگر نویسنده واقعیت‌های کوچک را نادیده می‌گیرد تا واقعیت بزرگتری و پراهمیت‌تری را نشان دهد. در داستان‌های کوتاه و بلند امروزی مثل داستان‌های گالیور و شخصیت‌های رمان دن کیشوت از سروانتس می‌دانیم که این شخصیت‌ها در جهان واقعی وجود ندارند و بالطبع حوادثی را که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد نمی‌توانیم بپذیریم اما حقایقی که در لابه‌لای این حوادث غیرواقعی گنجانده می‌شوند در چشم ما کیفیت ما ماندگاری دارند و باور ما را جلب می‌کنند.

               

 نویسنده «عناصر داستان» در توضیح داستان‌های این مجموعه خاطرنشان کرد: داستان‌های مجموعه « پرنده از سر درخت پرید»، «تحفه‌ای در دل»، «صدا از دور می‌آید»، «ملالی نیست»، «فاجعه» و «کوچه‌ای به نام بهشت‌رویان» داستان‌هایی واقع‌گرایند و داستان‌هایی مانند «پرنده از سر درخت پرید» و  «پری‌ها» خیالی‌اند. همچنین داستانی به نام « عشق، نام تو » ترکیب دو نوع داستان خیالی و واقعی است. 

میرصادقی در انتها گفت: داستانی به نام  «ورطه» در این مجموعه هست که جنبه فلسفی دارد و از منظر اگزیستانسیال به سرنوشت انسان و مساله اختیار نگاه کرده است.

گفتنی است؛ مجموعه داستان «پرنده از سر درخت پرید» نوشته جمال میرصادقی به تازگی از سوی نشر پرسمان منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها