یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
نوشتن «کتاب خَم»  6سال طول کشید/ رمانی با حال‌وهوای دهه 50

علیرضا سیف‌الدینی از انتشار اثر جدیدش با نام «کتاب خَم» خبر داده و می‌گوید برای این کتاب 6سال زمان صرف کرده است.

علیرضا سیف‌الدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار رمان تازه خود از سوی انتشارات نیماژ خبر داد و گفت: نوشتن این رمان را  از سال 2012 که  ساکن ترکیه بودم،‌ آغاز کردم. نوشتن این رمان زمان زیادی از من گرفت به طوری که چندین بار طرح آن را نوشتم و همچنین هفت تا هشت بار فصل نخستش را بازنویسی کردم، اما دیدم رمان اینطور نمی‌تواند پیش برود و از رئالیسمی که مدنظر داشتم و برای خودم باورپذیر بود، مرتب دور می‌شد.

این منتقد ادبی افزود: همین‌طور فکر می‌کردم و می‌نوشتم و کار خیلی کند پیش می‌رفت. من کتاب‌های زیادی برای نوشتن این رمان خواندم که بیشتر آنها در حوزه فلسفه بود. تا سال 1396 برای این رمان یادداشت‌برداری کردم. بخش‌هایی از کتاب من مربوط به حیطه فلسفه و تاریخ بود که تا سال 1396 به جمع‌آوری آنها مشغول بودم و در عین حال ساختار و چارچوب مورد نظر رمانم را هم پیدا کردم. در نهایت از فروردین 1396 تا فروردین 1397  مشغول تایپ این رمان 470صفحه‌ای بودم و درواقع نوشتن این رمان شش سال طول کشید.

نویسنده «خروج» درباره مضمون و ماجرای این رمان توضیح داد: در این رمان هم مانند «خروج» ابتکارات زیادی وجود دارد. درواقع از نظر بستر زمانی این رمان به دهه 50 و سال‌های آخر آن برمی‌گردد. این رمان در روزهای انقلاب می‌گذرد و زندگی خاص کاراکتر اصلی رمان را در بستر این برهه زمانی روایت می‌کند.

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها