شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
مشکل دسترسی و زیرساخت‌ از فضای مسقف شهر آفتاب مهم‌تر است

مدیر اجرایی سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برای بازگشتن به شهر آفتاب قبل از افزایش میزان مسقف فضای نمایشگاهی، سهولت دسترسی به این مکان، همچنین تامین زیرساخت‌های مورد نیاز رفاهی و مخابراتی و اینترنتی اهمیت دارد.

حسین صفری؛ مدیر اجرایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا)، در پاسخ به این سوال که آیا خبر اضافه شدن فضای مسقف در شهر آفتاب، می‌تواند در انتخاب محل برگزاری نمایشگاه سی‌ودوم تاثیرگذار باشد، گفت: به نظر من قبل از افزایش میزان فضای مسقف نمایشگاهی، باید به مساله دسترسی توجه کرد.

وی افزود: یکی از نکات مهم در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، تسهیل در رفت و آمد برای بازدیدکنندگان و ناشران است؛ به‌طوری که بازدیدکنندگان با کمترین زحمت از نمایشگاه بازدید کنند.
 
صفری ادامه داد: برای ورود به شهر آفتاب، مراجعه‌کنندگان باید به اتوبان خلیج فارس وارد شوند. در این زمینه موضوع ایستگاه عوارضی یکی از بحث‌های جدی است زیرا در مناسبت‌های مختلف مثل سه‌شنبه‌ها، پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها سیل جمعیتی زیادی به اماکن مذهبی رفت و آمد دارند که هم‌زمانی این ایام با روزهای نمایشگاه کتاب تهران ترافیک بیشتری از آنچه نمایشگاه تحمیل می‌کند، به وجود می‌آورد.
 
وی تاکید کرد: غیر از این مورد، قرار بود شهر آفتاب زیرگذر و ورودی‌-خروجی‌های مشخصی داشته باشد و مسیرها به گونه‌ای طراحی شوند که عرض اتوبان خلیج فارس را طی کند تا کسانی که به سمت قم و بلعکس می‌روند در ترافیک نمانند که خبری از آن‌ نیست.
 
از ضعف‌های زیرساختی تا خسارت برف و باران
صفری در بخش دیگر صحبت‌های خود به موضوع زیرساخت‌های نمایشگاه اشاره کرد و گفت: شهرآفتاب باید زیرساخت‌های کلی در حوزه برق، اینترنت، مخابرات به دلیل ایجاد دستگاه‌های کارت‌خوان و بانک عامل، همچنین تسهیلات رفاهی را برای ناشران و بازدیدکنندگان فراهم کند. زیرساخت‌ها از جمله موارد ضروری و جدی به شمار می‌آید که بعد از دسترسی‌ها اهمیت دارد.
 
وی با اشاره به بحث فضای مسقف نمایشگاه، عنوان کرد: تا جایی که اطلاع داریم فضاهای موقتی هم که برای نمایشگاه کتاب تهران در دو دوره بیست‌ونهم و سی‌ام پیش‌بینی شده بود، به دلیل برف و باران آسیب دیده و جمع‌آوری شده است.
 
صفری افزود: اگر فضای شهرآفتاب با افزوده شدن بخش جدید به 65 هزار مترمربع برسد، در مصلا حدود 90 تا 95 هزار مترمربع فضا داریم که 50 هزار متر مربع در شبستان و بقیه در رواق‌ها است.
 
تمام فضاهای شهر آفتاب مفید نیست
وی در پاسخ به سوال ایبنا درباره کاربردی بودن فضای مسقف شهر آفتاب و مصلای امام خمینی (ره) نیز توضیح داد: در شهرآفتاب هم همه فضاها نمایشگاهی نیست به عنوان مثال در سالن U بخشی از آن یعنی در طبقه بالا، با اینکه جزئی‌ از متراژ مسقف است، امکان کاربرد نمایشگاهی ندارد.
 
مدیر اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: البته شورای سیاستگذاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هنوز محل برگزاری نمایشگاه را قطعی نکرده است و مطابق با مصوبات نخستین نشست این شورا، محل برگزاری نمایشگاه سال آینده از بین گزینه‌های شهر آفتاب و مصلای امام خمینی(ره) انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد: این انتخاب با حضور اعضای شورای سیاستگذاری و نمایندگان صنف بررسی می‌شود و گزینه نهایی توسط شورای سیاستگذاری اعلام خواهد شد.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط