پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
خوشحالم در 30 سالگی انتشارات، خانه کتاب پیدایش تاسیس شد

خانه کتاب پیدایش با بیش از 12 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی کشور همزمان با روز کتابگردی افتتاح شد.

محسن طائب؛ مدیر انتشارات پیدایش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: بیش از چهار–پنج سال بود که در انتشارات پیدایش به دنبال محلی برای توسعه ویترین کتاب بودیم، در این زمینه محله‌های مختلفی را دیدیم و می‌خواستیم در این زمینه هویت انتشارات و برند خود را حفظ کنیم.
 
وی افزود: توسعه و گسترش ویترین کتاب برای زنده بودن فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از ضروریات حوزه نشر است و ما نیز تلاش کردیم که با وجود همه مشکلات اقتصادی و هزینه‌های بسیار بالای اجاره و بازسازی محل وجود داشت، افتتاح آن را دنبال کنیم.  
 
طائب با بیان اینکه ما کار کردن در حوزه کتاب را دوست داریم و همه مشکلات و آسیب‌های آن را به دلیل عشق و علاقه به آن پشت سر می‌گذاریم، گفت: این کتابفروشی حدود 500 مترمربع فضا در دو طبقه دارد که 400 متر از آن به حوزه کتاب مربوط می‌شود، طبقه اول به فضای کودک و نوجوان اختصاص دارد و علاوه بر کتاب بازی و سرگرمی و نوشت‌افزار در آن قرار دارد،‌ همچنین طبقه فوقانی مربوط به عرضه کتاب بزرگسال است که در آن بخش‌هایی مثل گالری، موسیقی و کتب نفیس قرار دارد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای این کتابفروشی در ایام مختلف سال، توضیح داد: بخش عمده برنامه‌های خود را در ارتباط با تشویق به کتاب خواندن با برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده داستان‌نویسی و خلاقیت در نوشتن آغاز کرده‌ایم و از مدارس برای حضور در این کلاس‌ها دعوت کردیم، برنامه‌ای درباره تصویرسازی کتاب داشتیم و در آن نحوه تصویرسازی و نقاشی در کتاب برای کودکان دبستانی توضیح داده شد.


 
طائب همچنین از حضور نویسندگان کودک و نوجوان در این کتابفروشی خبر داد و گفت: تاکنون محمدرضا شمس، مهدی رجبی، محمدرضا ایدرم و مژگان کلهر در کلاس‌های ما حضور داشتند و قرار است در آینده نزدیک این برنامه‌ها با حضور نویسندگان کودک و نوجوان تقویت شود.
 
وی تاکید کرد: معتقدم که مجموعه فعالیت‌های فرهنگی مانند تاسیس کتابفروشی پلی میان مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسالان خواهد بود و در این زمینه برای آسایش و آرامش و فضای خانواده‌ها، فضایی برای استراحت آن‌ها در نظر گرفتیم تا فرزندانشان در فضایی آرام کتاب بخوانند.
 
طائب با بیان اینکه اقتصاد نشر سودده نیست، گفت: اگرچه این کار سود زیادی ندارد  ولی سرشار از لذت فرهنگ، کتاب و کتابخوانی است و ایجاد این فضا به توسعه اندیشه و فرهنگ در جامعه کمک می‌کند و خوشحالیم که اکنون در آستانه 30 سالگی انتشارات پیدایش توانستیم این کتابفروشی را تاسیس کنیم و دستاوردهای این سه دهه را در حوزه کتاب هزینه کنیم.
 
خانه كتاب پيدايش، در خيابان پاسداران، خيابان شهيد پايدار فرد، خيابان شهيد فلاح زاده (گلستان دوم)، پلاک 109 واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها