جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
اعتبار طرح پاییزه افزایش پیدا کرد

نیکنام حسینی‌پور، با اشاره به فروش بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح پاییزه در سراسر کشور همزمان با آخرین روز از هفته کتاب، از افزایش اعتبار طرح پاییزه با موافقت معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام خبر افزایش اعتبار کتاب‌فروشی‌های عضو طرح پاییزه بیان کرد: با توجه به  استقبال کتاب‌فروشی‌ها از طرح پاییزه و هماهنگی با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد تا اعتبار طرح از دو میلیارد به دو میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش پیدا کند. کتاب‌فروشی‌هایی که اعتبارشان به پایان رسیده می‌توانند از افزایش اعتبار استفاده کنند.  

وی ادامه داد: اعتبار پاییزه با توجه به هفته وحدت، سالروز میلاد حضرت‌رسول اکرم(ص) و همچنین روز کتابگردی افزایش پیدا کرده است.  

حسینی‌پور افزود: همزمان با آخرین روز از بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتاب‌فروشی‌های عضو طرح پاییزه در سراسر کشور، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب فروختند.   

مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب درباره تاثیر‌ کتاب‌گردی در افزایش فروش گفت: افزایش حضور مردم و مسئولان در کتاب‌فروشی‌ها از‌جمله محاسن برگزاری طرح کتاب‌گردی است، علاوه براین برخی از مهم‌ترین مسائل فعالان حوزه نشر به واسطه این پویش جنبه عمومی‌تر پیدا می‌کند و در رسانه‌ها نیز منتشر می‌شود که نباید از این ویژگی موثرغافل شد.

حسینی‌پور با تاکید بر تاثیر مثبت برگزاری کتاب‌گردی بر میزان فروش بیان کرد: فروش بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب، فقط طی یک روز رقم قابل‌توجهی است. علاوه‌بر این حضور مسئولان استانی از‌جمله در اصفهان، کردستان،‌ آذربایجان شرقی و گیلان و همچنین مشارکت وزرای کشور و ارتباطات در پویش کتابگردی، یک گام موثر برای حل مسائل حوزه کتاب است.    

وی درباره ارزیابی برخی کتاب‌فروشی‌ها از تاثیر برگزاری طرح پاییزه و شرطی شدن مخاطب برای خرید کتاب در یک زمان مشخص افزود: این دغدغه در جلسه‌های هم‌اندیشی با ناشران و کتاب‌فروشان عضو، طرح شده بود. به‌عبارت دیگر تاکید شد تا تاریخ ثابت برای برگزار طرح‌های حمایتی اعلام نشود و با همفکری کتاب‌فروشان به یک تاریخ برسیم.

 حسینی‌‌پور با تاکید بر نقش مردم در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوان افزود: اگر بتوانیم  کتابخوانی را عمومی‌تر کنیم تا مختص جمع نخبگان نباشد، نگرانی‌های ناشی از عادت مردم به طرح‌های حمایتی برطرف می‌شود.
وی با بیان این مطلب که طرح‌های حمایتی جزو بهترین طرح‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی است، افزود: باید با کتاب‌فروشان برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم‌اندیشی کنیم.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به ابتکار مسئولان اجرایی طرح پاییزه گفت: در طرح پاییزه، ایده بن‌های اعتباری با ارائه کارت ملی، به‌صورت پایلوت و نخستین‌بار اجرایی شد. هدف از اجرای این طرح این بود تا ارزیابی کنیم آیا امکان عرضه بن‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت اعتباری در نمایشگاه بین‌المللی  کتاب تهران و  نمایشگاه‌های استانی وجود دارد؟

حسینی‌پور درباره نتایج این طرح پایلوت ادامه داد: تا حدودی از نتایج اجرای این طرح نتیجه گرفتیم و تلاش می‌کنیم با برگزاری جلسه‌هایی با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بن‌های اعتباری به‌جای ‌انباشت پول در بانک‌ها و برای حذف آسیب‌های احتمالی و  فساد شارژ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها