یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
خواهران پینوکیو به کتابفروشی‌ها رفتند

مجموعه داستان «خواهران پینوکیو» اثر سعیده زادهوش از سوی انتشارات قدیانی برای نوجوانان منتشر شد.

سعیده زادهوش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب «خواهران پینوکیو» توضیح داد: این مجموعه داستان، نخستین اثر من در حوزه کودک و نوجوان است که به تازگی از سوی انتشارات قدیانی، وارد بازار کتاب شده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: این کتاب شامل 10 داستان رئال برای گروه سنی 12 تا 16 است و بعد از کتاب «چهارده» که مجموعه داستانی برای بزرگسالان بود و در سال 1382 منتشر شد، دومین اثر من محسوب می‌شود.
 
این نویسنده افزود: سعی کرده‌ام با درآمیختن دنیای کودکان و نوجوانان با دنیای قصه آن‌ها را به تفکر وادار کنم. بر این اساس پایان داستان‌ها باز است و بچه‌ها را به اندیشیدن تشویق می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه این کتاب در ابتدا شامل 12 داستان بوده که بعد از بررسی‌های انجام شده دو داستان آن حذف شده است، گفت: تعدادی از این داستان‌ها پیش از این در نشریه سلام بچه‌ها منتشر شده است.
 
به گفته زادهوش، در این کتاب پنج داستان برای دختران و پنج داستان برای پسران به صورت یکی در میان آورده شده است تا برای هر دو جنسیت جذاب باشد.
 
در قسمتی از متن این کتاب آمده است: «از جا بلند شد و یک کتاب خشتی از داخل قفسه کنار اتاق برداشت. هنوز یکی از بسته‌ها دستم بود و در تمام مدتی که حرف می‌زد، سر پلاستیکش را گاز می‌زدم. آن را گرفت و کتاب را داد دستم. اسم نویسنده را که روی جلد دیدم، از تعجب نزدیک بود غش کنم. پس برای همین مادرش را قانع کرد که زیر زمین را با کرایه پایین به ما اجاره دهد و حالا هم هر فرصتی که پیدا می‌ شد از بابا در مورد نابینایان سؤال می پرسید.»
 
انتشارات قدیانی، کتاب «خواهران پینوکیو» را در قطع وزیری کوتاه در قالب 64 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 85 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها