یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
توافق مبادله رایت کتاب بین ایران و‌ امریکا

رئیس آژانس ادبی پل از توافق بین آژانس ادبی پل و چند ناشر آمریکایی برای تبادل رایت خبر داد.

مجید جعفری اقدم؛ رئیس آژانس ادبی و ترجمه پل در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به فرانکفورت، درباره توافق با چند ناشر خارجی، توضیح داد: در ملاقات آژانس ادبی و ترجمه پل با مسئولان کپی رایت انتشارات راندوم هاوس شعبه آمریکا، اشپرینگر از آمریکا، اور بوک از آمریکا و مک میلان از آمریکا به توافق‌هایی رسیدیم.

وی ادامه داد: در این توافق مقرر شد آژانس پل نمایندگی فروش رایت زبان فارسی کتاب‌های آنها را در ایران و سایر کشورهای فارسی زبان به‌عهده بگیرد.

جعفری‌اقدم افزود: علاوه بر این قرار شد آژانس پل مقدمات بازدید مسئولان کپی رایت آن‌ها از نمایشگاه کتاب تهران و آشنایی با بازار نشر ایران را در سال آینده فراهم آورد.

وی خاطر خاطرنشان کرد: مقرر شد در صورت موفقیت آژانس پل در فروش رایت فارسی آثار آن‌ها در ایران، مسئولان خرید کپی رایت انتشارات اسپینگر، راندوم هاوس و مک میلان از شش ماه آینده کار بررسی کتاب‌های ایرانی جهت خرید رایت انگلیسی آن‌ها را در آمریکا آغار کنند.

همچنین به گفته وی با مدیر انتشارات «اور بوک» برای خرید کپی رایت ۵ کتاب در موضوع دفاع مقدس و موضوعات اجتماعی و سیاسی توافق کرده و مقرر شده است بعد از نمایشگاه نسبت به عقد قراردادهای رایت اقدام شود.

این فعال حوزه نشر گفت: تفاهم‌نامه با آژانس ادبی «دراپ کپ» در آمریکا برای معرفی آثار ایرانی نیز برای بازاریابی و فروش رایت کتاب‌های ایرانی امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها