چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
مرتضی حاتمی از شاخ بلوطی برای نوجوانان می‌گوید

مرتضی حاتمی، نویسنده کودک و نوجوان، از انتشار مجموعه بازآفرینی برای نوجوانان خبر داد و گفت: این مجموعه با عنوان «شاخ بلوطی» به زودی از سوی نشر هشت منتشر می‌شود.

مرتضی حاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار مجموعه بازآفرینی برای نوجوانان خبر داد و گفت: «شاخ بلوطی» شامل پنج حکایت بازآفرینی شده از ادبیات شفاهی غرب کشور و ادبیات کلاسیک است که برای مخاطبان نوجوان آماده شده و به زودی از سوی نشر هشت منتشر خواهد شد.
 
نویسنده رمان نوجوان «راز کوچه باغ هفت توت» ادامه داد: مخاطب نوجوان، دنیایی متفاوت و در حال تغییر دارد و توجه به نوع نیازهای روانی و مطالعاتی آنان به فراست و دقت کارشناسی نیاز دارد.
 
به گفته حاتمی،‌ بازآفرینی از ادبیات شفاهی و کلاسیک علاوه بر آن که در انتقال مفاهیم اخلاقی، آموزشی و تربیتی به جامعه هدف بسیار موثر است، موجب التذاذ ادبی نیز در آنان می‌شود.
 
وی با اشاره به انتخاب صحیح منبع برای بازآفرینی برای نوجوانان گفت: نوجوانی مرحله مهمی در تربیت مخاطب و خواننده برای ادبیات بزرگسال در آینده است. هرگاه مخاطب نوجوان در خوانش کتاب و منابع مطالعاتی در مسیر بالندگی و تعالی قرار گیرد، در آینده می‌تواند به کتاب خوانی حرفه‌ای تبدیل شود و این هدف غایی به دست نخواهد آمد مگر آن که به ذائقه مطالعاتی او توجه شود.
 
به گفته حاتمی، در ادبیات شفاهی و کلاسیک آثاری وجود دارد که در تقویت التذاذ ادبی و تحریک ذائقه خوانداری نوجوانان تاثیر فراوان بگذارد.
 
وی که بیش از ۴۰ عنوان کتاب برای کودکان در قالب بازنویسی و بازآفرینی منتشر کرده، ادامه داد: بایستی تلاش کرد تا آثاری برای نوجوانان بازآفرینی و منتشر شود که بتواند با بخشی از دنیای نوجوانان همراه و همگام و جذابیت‌های محتوایی و بصری داشته باشد.
 
حاتمی همچنین از نگارش داستان زندگی یکی از شخصیت‌های محبوب سیاسی، اجتماعی و پزشکی دوره پهلوی اول در شهرستان صحنه استان کرمانشاه خبر داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها