شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
معاونت فرهنگی نگاه ویژه‌ای به اقتصاد فرهنگ خواهد داشت

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اهمیت کالا‌های فرهنگی غیر از کتاب گفت: پرداختن به سایر حوزه‌‌های فرهنگی غیر از کتاب به معنای کاستن از اهمیت کتاب نیست.

ایوب دهقان‌کار؛ مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با بیان این مطلب که همه برنامه‌ها و اقدامات آتی معاونت فرهنگی بر مبنای سیاست‌های کلان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: در معاونت امور فرهنگی، مجموعه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌های خاص پیش‌بینی شده تا برنامه‌های کلان وزارتی با آهنگ سریع‌تر و کیفیت مطلوب‌تری اجرایی شود.

وی با اشاره به اهتمام معاونت فرهنگی به سایر تولیدات فرهنگی غیر از کتاب افزود: پرداختن به سایر حوزه‌‌های فرهنگی غیر از کتاب به معنای کاستن از اهمیت کتاب نیست، اما در نظر است حوزه فعالیت معاونت فرهنگی صرفا محدود به حوزه کتاب نباشد.

به گفته وی، تعداد مخاطبان و کاربران فراوان محصولات فرهنگی، گردش مالی قابل توجه و البته تاثیرات فرهنگی این گونه کالا‌ها دلیل اصلی توجه ویژه معاونت فرهنگی به این کالا‌ها است.

دهقان‌کار ادامه داد: معاونت فرهنگی نگاه ویژه‌ای به مقوله اقتصاد فرهنگ خواهد داشت.

وی حمایت از کارآفرینی فرهنگی، شرکت های خلاق و دانش بنیان فرهنگی، استارت آپ های فرهنگی و کسب‌و‌کارهای نوپا در حوزه فرهنگ را از برنامه های پیش روی این معاونت ارزیابی کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره چگونگی ورود معاونت فرهنگی به حوزه کالا‌های غیر از کتاب گفت: هدف اصلی از توجه ویژه به کالا‌های فرهنگی، ساماندهی و حمایت از تولید این محصولات است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان ملی استاندارد و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با حمایت معاونت امور فرهنگی شاهد تولید کالاهای فرهنگی با کیفیت که به لحاظ محتوایی بیانگر و مبلغ ارزش‌های ایرانی اسلامی هستند، باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها