چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
​دومین جلد «دروازه مردگان» در راه است

حمیدرضا شاه‌آبادی از پایان تالیف جلد دوم سه گانه «دروازه مردگان» خبر داد و گفت که آن را برای چاپ به نشر افق تحویل داده است.

حمیدرضا شاه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از پایان تالیف جلد دوم سه گانه «دروازه مردگان» خبر داد و گفت: این رمان سه گانه‌ در ژانر وحشت ویژه نوجوانان نوشته شده است. وقایع اصلی داستان‌‌های این مجموعه در دوره قاجار می‌گذرد و طی آنها جزئیاتی از تاریخ تهران قدیم و آدم‌های آن دوران برای خوانندگان روایت می‌شود.
 
این نویسنده درباره جلد دوم این مجموعه توضیح داد: در جلد دوم قسمت معاصر داستان حذف شده است و نویسنده‌ای که در جلد اول درباره او صحبت می‌شود، نوشته‌ها را برای مجید می‌فرستد که تایید کند. قصه از جایی شروع می‌شود که رضا به تهران برمی‌گردد ولی قبل از اینکه وارد تهران شود متوجه می‌شود در تهران وبا آمده و اجازه نمی‌دهند کسی وارد تهران شود اما رضا دل به دریا می‌زند که وارد شهر شود. در شهر با شخصیتی به نام نادر آشنا می‌شود که با هم ماجراهایی خلق می‌کنند.
 
وی درباره جلد سوم نیز گفت: درحال حاضر مشغول تحقیق و پژوهش برای نوشتن جلد سوم هستم و امیدوارم هر سه جلد تا پایان امسال منتشر شوند.
 
شاه‌آبادی درباره نخستین جلد این مجموعه نیز بیان کرد: در «قبرستان عمودی» پسر بچه‌ای به اسم رضا به شکل غیرمنتظره‌ای از یک خانه مرموز سر در می‌آورد. خانه‌ای که در دیوار‌های آن جنازه‌هایی دفن شده‌اند. در این خانه بچه‌های زیادی به کار قالیبافی مشغولند. به دنبال حادثه‌ای یکی از بچه‌ها در حوض خانه غرق می‌شود و بعد از آن حوادث عجیبی شکل می‌گیرد که بدنه رمان را خلق می‌کند.
 
حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده و پژوهشگر در خردادماه سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. «قبل از باران»، نخستین داستان اوست که در سال ۱۳۶۸ در یک مجله هفتگی چاپ شد. شاه‌آبادی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ است. «دایره زنگی»، «دیلماج»، «لالایی برای دختر مرده»، «اعترافات غلامان»، «وقتی مژی گم شد»، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد »، «تاریخ آغازین فراماسونری در ایران»، «مقدمه بر ادبیات کودک»، «نهضت مشروطه»، «از آرمان تا واقعیت» و «در فقدان کودکی» از جمله آثار اوست.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها