چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
زمان سه روزه برای نمایشگاه تخصصی کتاب‌های پزشکی کافی نیست

کامران احمدی درباره میزان روزهای اختصاص داده شده به نمایشگاه تخصصی کتاب‌های پزشکی گفت: خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته مخاطبان بسیاری از نمایشگاه بازدید کردند اما زمان سه روزه برای نمایشگاه اینچنینی کافی نیست و بسیاری از هموطنان در شهرستان‌ها فرصت بازدید را پیدا نمی‌کنند.

مدیر مسئول نشر فرهنگ فردا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره سومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های پزشکی گفت: خوشبختانه این نمایشگاه روند خیلی بهتری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده و با توجه به رشدی که این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته داشته، امسال یارانه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بن‌های خرید کتاب درنظر گرفته به نظر من رقم چندان کافی نبوده است.
 
وی افزود: از طرفی چون هزینه انتشار کتاب بسیار بالا رفته است حمایت‌های این وزارتخانه در برپایی این نمایشگاه  کمک بزرگی برای  دانشجویان و اهالی پزشکی بوده و قابل تقدیر است. از نقاط مثبت این نمایشگاه زمان برپایی آن است که متناسب با شرایط دانشگاهیان و دانشجویان است. آن‌ها می‌توانند همزمان با آغاز سال تحصیلی کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
 
احمدی با اشاره به میزان زمان اختصاص داده شده به این نمایشگاه گفت: به عقیده من مدت سه روزه برای این نمایشگاه کافی نیست. چراکه بسیاری از مخاطبان ما در شهرستان‌ها هستند و این سه روز زمان کافی برای حضور این افراد در نمایشگاه نمی‌تواند باشد.
 
وی درباره فروش کتاب‌ها و استقبال مخاطبان در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های پزشکی گفت: خوشبختانه نشر فرهنگ فردا و حتی فکر می‌کنم دیگر ناشران تا به این لحظه فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند و مخاطبان از نظر کمیتی پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند.
 
احمدی با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی این نمایشگاه گفت: طی جلسات مختلفی که با مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران داشتیم، تلاش بر این بود که امسال اطلاع‌رسانی به گونه‌ای انجام شود که مخاطبان اصلی از برپایی نمایشگاه با خبر شوند نه عموم مردم. چندان با تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر موافق نیستم و دلیلی آن این است که این نمایشگاه برای عموم مردم برپا نمی‌شود که برای عموم هم تبلیغ شود.
 
وی در ادامه گفت: کتاب پزشکی و دانشجویان و اهالی این حوزه قشر محدودی از جامعه را دربرمی‌گیرد به همین دلیل بهترین راه حل برای تبلیغ برپایی نمایشگاه ارتباط داشتن با دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها است نه بیلبوردهای شهرداری. به عقیده من اخبار این چنینی نیاز به توضیح بیشتر دارد که باید در فضاهای مجازی و دیگر رسانه‌ها بازتاب داده شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها