دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
​میچکا با 13 عنوان کتاب به فرانکفورت می‌رود

انتشارات مبتکران با معرفی ۱۳ عنوان از آثار خود در هفتادمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور خواهد داشت.

حسام سبحانی طهرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه امسال 13 عنوان از آثارمان را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت معرفی می‌کنیم، گفت: ۹ عنوان از این کتاب‌ها مربوط به واحد کودک و نوجوان این نشر (میچکا)  است و ۴ عنوان آن، به مجموعه المپیادهای ریاضی برگزار شده توسط این نشر اختصاص دارد.
 
مدیر واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران، درباره رایزنی‌های صورت گرفته با ناشران خارجی توضیح داد: پس از رایزنی‌های مستمر با ناشران دیگر کشورها، اکنون توانسته‌ایم حدود ۲۰ قرار ملاقات در ایام نمایشگاه تنظیم کنیم که البته برخی از آن‌ها توسط آژانس ادبی کیا انجام شده است.
 
سبحانی طهرانی هدف از حضور در این رویداد بین‌المللی را چنین عنوان کرد: از شش سال پیش که اقدام به خرید کپی‌رایت و مراوده با ناشران معتبر و بین‌المللی کرد‌یم، در این فکر بودیم که بتوانیم محصولات خود را نیز در بازارهای جهانی عرضه کنیم. از سال گذشته و با تشکیل شورای گروه کودک و نوجوان مبتکران، میچکا به طور جدی وارد حوزه‌ تألیف کتاب‌های کودک شد؛ به طوری که شورای بررسی کتاب‌های میچکا در جلسات هفتگی به بررسی آثار ارسال شده پرداخته و پس از انتخاب آثار خلاقانه و ارزشمند، سعی دارد با رایزنی و همفکری با مؤلفان، و انتخاب تصویرگران مناسب، کتاب‌هایی در حد و اندازه‌ استانداردهای بین‌المللی تولید کند.
 
وی افزود: با توجه به شکل‌گیری این مراودات حرفه‌ای و همینطور تولید کتاب‌های تألیفی باکیفیت در یک سال اخیر، تصمیم گرفتیم برای نخستین بار به طور رسمی در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت حضور یافته و به معرفی 9 اثر تالیفی خود بپردازیم. امیدواریم که علاوه بر بهره‌گیری از تبعات فرهنگی آن، موفق به فروش یا تبادل کپی‌رایت آثارمان با ناشران بزرگ دنیا شویم.

سبحانی طهرانی، مجموعه سه جلدی «وقتی ما نیستیم» شامل «رئیس آزمایشگاه»، «آتشفشان آزمایشگاه» و «اژدهای آزمایشگاه»؛ مجموعه «مشاهیر خندان» شامل «ابوعلی سینا» و «فردوسی» و کتاب‌های «کارآگاه پادی در جنگل بلوط»، «مهمان‌های وقت خواب» و «من نبودم» را ازجمله این آثار برشمرد. 

لازم به ذکر است کتاب‌های میچکا (واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران) فعالیت خود را از سال 1385 و با انتشار آثاری همچون «شب‎بخیر ماه» و «شازده‎غوک شاخدار» آغاز کرده است. اغلب آثار به چاپ رسیده‌ این نشر در فهرست شورای کتاب کودک، لاک‌پشت پرنده و کتابنامه‌ رشد جای گرفته‌ و برخی از آن‌ها موفق به دریافت جایزه و لوح تقدیر از جشنواره‌های معتبر ادبی ایران گشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها