یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
سقف حمایت از ناشران کتاب کودک در طرح گرنت افزایش پیدا کرد

ایوب دهقان‌کار با اعلام خبر تغییر ارز طرح گرنت از دلار به یورو، این اقدام را زمینه‌ساز افزایش انگیزه ناشران خارجی ارزیابی کرد.

ایوب دهقان‌کار؛ دبیر اجرایی گرنت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره پرداخت معوقات طرح گرنت بیان کرد: بیشتر معوقات طرح گرنت سال 1396 پرداخت شده و تلاش می‌کنیم، مابقی تا پیش از برگزاری هفتادومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت پرداخت شود.
 
به  گفته وی، مقرر شده تا موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، جزئیات پرداخت‌های طرح گرنت سال 1396 را به دبیر‌خانه ارسال کند.    
 
دهقان‌کار با اشاره به سه تغییر در طرح گرنت افزود: نخستین تغییر در طرح گرنت که امسال اجرا می‌شود، مربوط به تغییر ارز اعتبار این طرح از دلار به یورو است. این تصمیم در راستای مصوبه هیات وزیران در ممنوعیت مراودات با دلار اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: همچنین سقف اعتبار برای کتاب کودک از هزار دلار به سه هزار یورو افزایش پیدا کرده که به معنای برابر شدن این اعتبار با کتاب بزرگسال است. پرداخت‌ها نیز بعد از پایان فرآیند ترجمه و انتشار انجام می‌شود.

دهقانکار معتقد است تغییر ارز از دلار به یورو انگیزه ناشران خارجی را نیز به دنبال دارد.  
           
دبیر اجرایی گرنت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره افزایش اعتبار کتاب کودک در طرح گرنت گفت: هرچند که کتاب کودک در مقایسه با کتاب بزرگسال واژگان کمتری دارد اما هزینه‌های تمام شده قابل توجه است.

وی افزود: تصویر‌گری و یا فرآیند چاپ از‌جمله هزینه‌های چاپ کتاب کودک محسوب می‌شود بنابراین ناشران خارجی ما را مجاب کردند تا این اعتبار افزایش پیدا کند. در نهایت این امر با موافقت معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد و سقف حمایت کتاب‌های کودک افزایش پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها