دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
«بردیا و گولاخ‌ها» اهمیت کتاب و کتابخوانی را به بچه‌ها گوشزد می‌کند

مهدی رجبی گفت: مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها» را با هدف افزایش اعتماد به نفس مخاطب و گوشزد کردن اهمیت کتاب و کتاب خواندن برای ساختن دنیایی زیباتر و بهتر نوشتم.

مهدی رجبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها» که به تازگی به قلم او از سوی انتشارات افق راهی بازار کتاب شده است، گفت: «بردیا و گولاخ‌ها» مجموعه‌ رمانی سه گانه و فانتزی و پر از فضاهای طنز و گاهی هم دلهره‌آور است. مجموعه‌ای که هدفش علاوه بر سرگرمی و لذت ادبیات، افزایش اعتماد به نفس مخاطب و همچنین گوشزد کردن اهمیت کتاب و کتاب خواندن برای ساختن دنیایی زیباتر و بهتر است.
 
وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی دو رکن کلیدی در این مجموعه‌اند، توضیح داد: فضای فانتزی این مجموعه مانند هری‌پاتر و ارباب حلقه‌ها، البته به شکلی ایرانی و درباره کودکانی است که مشکلات و نیازهای خاصی دارند ولی در فضایی قرار می‌گیرند فکر می‌کنند، می‌توانند از توانایی‌هایشان استفاده کنند.
 
به گفته رجبی، این مجموعه شامل سه جلد با عنوان‌های «شاهزاده شنل تشتکی»، «پیشگوی چشم نقره‌ای» و «هیولای کلمه‌خوار» است و درباره پسربچه‌ای به نام بردیاست که لکنت زبان دارد و نمی‌داند شاهزاده است و باید کتاب‌های جهان را از نابودی نجات دهد.
 
این نویسنده در ادامه به داستان این مجموعه اشاره کرد و گفت: بردیا بعد از گم شدن همسترش از طریق پیرزنی مرموز که همیشه توی آسانسور ساختمان است، متوجه می‌شود موجوداتی اهریمنی به نام گولاخ همسترش را دزدیده‌اند. موجوداتی که از کتاب‌ها متنفرند و به ارباب تاریکی خدمت می‌کنند. آرزوی آن‌ها این است که کلمات و داستان‌ها را از کتاب‌های جهان محو کنند. اما بردیا می‌فهمد که یک شاهزاده است و مشخصات او در پیشگویی‌ها آمده است. بردیا با ترس و لرز راهی سفری عجیب در جهانی در اعماق زمین می‌شود. سفری پر حادثه و هولناک به گولاخستان. آنجا با لاکپشتی مفنگی و معتاد آشنا می‌شود که در واقع نوعی اسب گولاخستانی است. اسبی که به خوردن نوعی میوه اعتیاد دارد.
 
وی افزود: این تازه شروع ماجراست و با اشتباهی که بردیا می‌کند باعث می‌شود نیروهای اهریمنی قدرت بگیرند و برای تصاحب زمین نقشه بکشند. بردیا با گروهی از نگهبان‌ها که در کتابخانه کار می‌کنند برای مبارزه با هیولای کلمه‌خوار راهی دریاچه‌ای مرموز و مخفی می‌شود و این خود حکایتی است پر فراز و نشیب.
 
به گفته رجبی، در این مجموعه دختری به نام مانیا هم همراه بردیاست که با هوش و ذکاوتش در بسیاری از  مواقع به بردیا کمک می‌کند. دختری که خودش گذشته‌ای رازآلود و عجیب دارد.
 
 
 
مهدی رجبی، نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1359 در خمین متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس فیلم‌سازی و فوق‌لیسانس ادبیات نمایشی است. تا به حال 15 اثر از او در حوزه کودک و بزرگسال منتشر شده است. از آن‌جمله می‌توان به «فراموشان این زمستان»، «معمای دیوانه‌ کله‌آبی»، «یوناتارا گم شده»، «گریه نکنید مثل ابر باهار»، «خاطرات چوپان چاق»، «لولو شب‌ها گریه می‌کند»، «کنسرو غول» و «کابوس اسب» اشاره کرد.
 
انتشارات افق، مجموعه سه جلدی «بردیا و گولاخ‌ها» را با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت کلی 560 هزار ریال برای سه جلد، منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها