سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
به‌روز بودن و تعدد آثار دلیل موفقیت نشر ورجاوند بوده است

هما نیابتی؛ مدیر انتشارات ورجاوند که در جشنواره آرمان برتر به عنوان مدیر ارزش‌آفرین تقدیر شده است، گفت: انتشارات ورجاوند از سال 1380 در حوزه انتشار کتاب فعالیت دارد و در حوزه کتاب‌های ادبیات شامل شعر و داستان و کتاب‌های تخصصی دانشگاهی شامل روان‌شناسی و زبان انگلیسی فعالیت می‌کند.

هما نیابتی؛ مدیر انتشارات ورجاوند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به موفقیت این انتشارات در جشنواره آرمان برتر گفت: این جشنواره با هدف حمایت از فعالیت بخش خصوصی برگزار می‌شود و فعالیت‌های هر یک موسسات مختلف را در زمینه‌های متعدد بررسی می‌کند.
 
وی افزود: یکی از جنبه‌های مهم این جشنواره اهمیت جنبه کارآفرینی مدیران است و دبیرخانه جشنواره در حوزه نشر نیز با بررسی کارنامه فعالیت نشر از آنجایی که ورجاوند ناشر خصوصی حوزه کتاب‌های تاب‌آوری است و آثار متعددی در این زمینه منتشر کرده، تقدیرشد.
 
نیابتی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته حدود ۹ عنوان کتاب در حوزه تاب‌آوری منتشر کردیم، توضیح داد: بحث چاپ آثار به‌روز، موثر و منبع درسی جامع در حوزه تاب‌آوری نیز از دیگر دلایل این انتخاب بود که خوشبختانه ورجاوند در طول این سال‌ها تلاش کرده در این زمینه نوآوری داشته باشد.
 
وی با اشاره به آغاز فعالیت انتشارات ورجاوند از سال ۱۳۸۰، گفت: در ابتدا عمده فعالیت‌های ما در حوزه کتاب‌های ادبیات شامل شعر و داستان بود اما بخشی دیگر این انتشارات در زمینه کتاب‌های تخصصی دانشگاهی شامل روان‌شناسی و زبان انگلیسی فعالیت می‌کند.
 
نیابتی با اشاره به تخصصی شدن فعالیت‌های نشر ورجاوند در زمینه کتاب‌های روان‌شناسی، یادآور شد: به دلیل علاقه‌ام به حوزه روان‌شناسی سعی کردم فعالیت در این عرصه را با هدف ارتقای رشد فکری جامعه، به‌ ویژه نسل جوان را توسعه دهم و از سال ۱۳۸۸ که با رویکردی به نام تغییر رفتار متقابل که از رویکردهای حوزه روان‌شناسی و توسعه خودشناسی بود آشنا شدم، در این عرصه فعال‌تر شدیم.
 
به گفته وی، به دلیل گسترده بودن مبحث تاب‌آوری و تاثیر آن در تغییر دیدگاه افراد جامعه، تصمیم گرفتم به صورت تخصصی‌تر به این حوزه وارد شوم، زیرا تاب‌آوری یکی از شاخه‌های بسیار مهم روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی است که به نام برگشت‌پذیری و انعطاف‌پذیری از یک حالت بسیار سخت به حالتی فراتر از اولیه نیز معروف است.
 
نیابتی با بیان اینکه تاب‌آوری غلبه عبور و دستیابی و بازیابی شرایطی است که در آن قرار داریم، عنوان کرد: گاهی افراد در شرایط سختی هستند و این شرایط سخت آن‌‌ها را به موفقیت‌هایی می‌رساند که نشان می‌دهد آن‌ها افراد تاب‌آوری هستند و زمانی که افراد در شرایط بد و ناخوشایند بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم یعنی فرد تاب‌آوری هستیم.
 
وی تاکید کرد: سعی کردم در این سال‌ها بخشی از حوزه روان‌شناسی نشر ورجاوند را به موضوع تاب‌آوری اختصاص دهم و نخستین آثار منتشر شده در این حوزه را در سال ۹۵ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه و به مردم معرفی کردیم و از سال ۹۶ تا ۹۷ با حدود ۱۰ عنوان کتاب با موضوع تاب‌آوری، پرکارترین ناشران در این حوزه به شمار می‌آییم.
 
وی با اشاره به مباحث کتاب‌های تاب‌آوری توضیح داد: در کتاب‌های تاب‌آوری تلاش می‌کنیم با ارائه مفاهیم و مبانی تاب‌آوری در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی زمینه‌ای ایجاد کنیم تا افراد ضربه‌های روانی را تحمل کنند، پذیرش و انعطاف‌پذیری را در خود رشد دهند، سلامت_روانی خود را حفظ کنند، از پتانسیل‌های موجود بهره برند و هدفگراتر و موثرتر از قبل عملکرد خود را ارتقا دهند.
 
نیابتی یادآور شد: اکنون ورجاوند پنج عنوان کتاب دیگر زیر چاپ دارد که دو عنوان از آن‌ها از کتاب‌های جامع و درسنامه در بخش کودک و خانواده هستند.

اولین جشنواره جایزه ملی «آرمان برتر»؛ چهارشنبه 14شهریورماه، با حضور محمد سلطانی‌فر؛ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از فعالان عرصه روابط عمومی، ارتباطات و رسانه و نیز برخی عوامل فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» از جمله مسعود جعفری جوزانی، سحر جعفری جوزانی و آرمان درویش در سالن شهید عضدی دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها