دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کفاشی که مشتریان خود را به کتاب‌خوانی دعوت می‌کند

کفاش یزدی معتقد است با ارائه کتاب در دکه خود و دعوت مشتریانش به کتاب‌خوانی در زمان انتظار تعمیر کفش‌ها، توانسته‌است به‌سهم خود در ترویج کتاب‌خوانی سهم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) از یزد، کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان یکی از شاخصه‌هایی است که امروزه در زمینه پیشرفت کشورها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در کشور ما نیز گام‌هایی در این زمینه برداشته می‌شود که برگزاری طرح‌های مختلف ملی از آن جمله‌اند.

در این میان علاوه بر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در امر کتاب و کتاب‌خوانی، برخی از مردم نیز که واقفند با مطالعه و آگاهی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، بر اساس علاقه خود سعی دارند تا به هر طریقی سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی را بالا ببرند.
 

در این‌زمینه، در استان یزد هم فعالیت‌های موثری در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در حال انجام است و نهادهایی مانند نهاد کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های مساجد، طرح‌های مختلفی را در این زمینه داشته‌اند. همچنین برخی افراد بنا به سلیقه شخصی سعی بر ترویج کتاب‌خوانی دارند و در فعالیت‌های خود به نوعی کتاب را گنجانده‌اند. یکی از این افراد، کفاشی است که در خیابان امام خمینی(ره) یزد که مکانی پررفت‌وآمد به شمار می‌آید، دکه دارد و به منظور از اتلاف وقت مشتریان خود، کتاب‌هایی را برای آن‌ها تهیه کرده تا زمان انتظار خود را به مطالعه اختصاص دهند.

علی محمودوند؛ کفاش خوش‌ذوق یزدی که از سال 82 تاکنون در دکه کوچک خود به کفاشی مشغول است به خبرنگار ایبنا گفت: من معتقدم که امروز باید بیش از پیش به کتاب و کتاب‌خوانی توجه داشته باشیم و مطالعه، از لازمه‌های یک جامعه است. 

این کفاش ضمن بیان اینکه در حد توان خود در این زمینه گام برداشته است، ادامه داد: برای این کار چندین جلد کتاب را در معرض دید مشتریان خود قرار داده‌ام تا مشتریانی که در انتظار تعمیر کفش خود هستند بتوانند حتی برای چند لحظه هم که شده، نگاهی به کتاب‌ها بیاندازند و در صورت علاقه آن را تهیه کنند.
 

محمودوند تصریح کرد: هدفم از این کار، احترام گذاشتن به وقت دیگران است و با توجه به همه‌گیر شدن استفاده از فضای مجازی، سعی دارم بار دیگر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: این فعالیت با استقبال مخاطبین همراه شده است؛ تاحدی که برخی با تشویق و برخی نیز با عکس گرفتن ازکتاب‌ها برای تهیه آن به کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها مراجعه می‌کنند.

این کفاش اضافه کرد: ما هنوز افرادی داریم که به کتاب خواندن علاقه دارند و برای آن ارزش قائل می‌شوند اما شاید شرایط مطالعه برای آن‌ها وجود ندارند که ما می‌توانیم با فعالیت‌هایی از این دست، به‌گونه‌ای آن‌ها را کتاب‌خوان کنیم.

محمودوند ادامه داد: مسئولان استانی نیز می‌توانند در مکان‌ها پررفت‌وآمد، کتابخانه‌های سیاری ایجاد کنند و در کتاب‌خوان شدن مردم، سهم به‌سزایی داشته باشند.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    سلام و عرض ادب تشکر بابت این گزارش خوب بنده عابدی هستم و در یزد در حوزه ترویج کتابخوانی فعالیت می کنم. اگر لطف کنید آدرس یا شماره تماسی از این آقای کفاش بدهید ممنون تان می شوم. می خواهیم تجلیلی از ایشان داشته باشیم. یا شماره تماس خبرنگار ایبنا در یزد را لطف کنید. شماره تماس بنده: 09139077945
    • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      ۰۹۱۳۹۰۷۷۹۴۵علی محمودوند کفاش خیابون امام یزد
    • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      ۰۹۱۳۸۵۰۹۶۲۱ شماره علی محمودوند کفاش یزدی خیابون امام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها