چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
برگزاری همایش علامه شرف‌الدین در سالروز ولادت موسی بن جعفر (ع)

حسین ظریف‌منش در تشریح برنامه‌های بنیاد غدیر برای ایام دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم، از برگزاری همایش گرامیداشت علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین، صاحب کتاب «المراجعات»، همزمان با سالروز ولادت موسی بن جعفر (ع) خبر داد.

حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در آستانه عید غدیر خم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در تشریح برنامه‌های این بنیاد به مناسبت عید غدیر، بیان کرد: در بُعد فرهنگ‌سازی و معرفت‌افزایی، همایش‌های متعددی برای این ایام پیش‌بینی شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به همایش ملی غدیر، گرامیداشت علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین، صاحب کتاب ماندگار «المراجعات»، در روز شنبه 10 شهریورماه همزمان با سالروز ولادت موسی بن جعفر (ع) اشاره کرد. تلاش می کنیم هر سال همایشی با محوریت معرفی یکی از مجاهدین غدیر برگزار کنیم که در این راستا در دو سال گذشته همایش‌های علامه امینی و علامه عسکری برگزار شده است.
 
وی در معرفی مختصری از کتاب «المراجعات» افزود: «المراجعات» اثری درباره اثبات حقانیت شیعه و امامت امیرالمومنین (ع) بلافاصله پس از پیامبر (ص) است. این کتاب مجموعه نامه‌های مبادله شده میان سید عبدالحسین شرف‌الدین در لبنان و شیخ سلیم البشری، عالم اهل سنت مصری است. در این کتاب دلایل متعدد امامت علی (ع) از قرآن و روایاتی که در منابع اهل سنت بوده و مورد قبول آن‌هاست بیان شده و ابهاماتی که برای اهل سنت در این زمینه وجود دارد به‌طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است.
 
ظریف‌منش گفت: همچنین چهارشنبه 14 شهریور همزمان با روز مباهله نیز همایش تبیینی «مباهله» در قم، تهران، مشهد و چند شهر دیگر کشور برگزار خواهد شد.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ویژه عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: به مناسبت این ایام، مسابقه‌های کتابخوانی با محوریت خطبه غدیر،‌ نهج‌البلاغه، زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه در بسیاری از شهرها و استان‌ها و همچنین بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار می‌شود که استقبال خوبی نیز صورت گرفته است. همچنین فرازهایی از خطبه غدیر در قالب چاپی در سطح گسترده توزیع می‌شود. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز خطبه‌خوانی در برخی استان‌ها و قرائت فرازهایی از زیارت غدیریه امام هادی (ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است.
 
وی ادامه داد: در بُعد تبلیغ و ترویج نیز هزاران جشن همزمان با شب و روز عید غدیر در تمامی شهرها و روستاهای کشور پیش‌بینی شده است. جشنواره‌های شعر، آئین‌ شبی با قرآن، راهپیمایی بین دو حرم در شهرهایی همچون قم، اصفهان و شیراز، برپایی نماز عید در تهران و دیگر شهرها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اطعام سراسری در کل کشور از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این روزهاست. 


ظریف‌منش در ادامه درباره اهمیت جایگاه غدیر، گفت: ملت ما با تمسک به امیرالمومنین (ع) و آموزه‌های ایشان، می‌تواند راه مطمئن برای نیل به سعادت و حرکت در مسیر ارزش‌های الهی را پیش‌روی جهانیان باز کند. امسال در دهه امامت و ولایت، برنامه‌ریزی‌ گسترده‌ای برای تبلیغ و ترویج حقیقت غدیر صورت گرفته تا مناسک این ایام که برکات بسیاری دارد با همکاری و مشارکت نهادها و مردم در سطح جامعه مطرح شود.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر، تصریح کرد: غدیر سند جاودانگی حاکمیت اسلام در بستر تاریخ است، چراکه در این روز مشخص شد اهداف نبوت و رسالت در قالب امامت تداوم خواهد یافت. غدیر راهبرد اسلام برای پیاده‌سازی قرآن است. با توجه به ارزش و فلسفه غدیر، تلاش کردیم دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف مردمی را به میدان غدیر آورده و به پیروی از امیرالمومنین به‌عنوان مسیر نجات دعوت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط