سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
احتمال تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران/ شهر آفتاب آماده نیست

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به زمان برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: دو گزینه برای انتخاب زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد؛ یا زودتر از نیمه اردیبهشت ماه برپا شود یا همزمان با ماه مبارک رمضان و با تغییر ساعت همراه باشد.

امیرمسعود شهرا‌م‌نیا؛ مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به روند تصمیم‌گیری درباره سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کارهای اصلی نمایشگاه سال آینده با تشکیل شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه آغاز می‌شود و در این زمینه با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتباتی انجام شده است تا اعضای  جدید این شورا منصوب شوند.
 
وی افزود: عموما شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه در شهریور ماه هر سال انتخاب و معرفی می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود روند انتخاب اعضای نمایشگاه سی‌ودوم نیز تا پایان این ماه از سوی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شوند تا بتوانیم درباره مسائل و موضوعات مرتبط با نمایشگاه در این شورا سیاست‌گذاری کنیم.
 
شهرام‌نیا همچنین درباره زمان برگزاری نمایشگاه سی‌ودوم توضیح داد: به دلیل تلاقی تاریخ همیشگی نمایشگاه کتاب تهران با ماه مبارک رمضان مکاتباتی درباره تغییر تاریخ و انتخاب تاریخ جایگزین با معاونت فرهنگی وزارتخانه انجام شده است تا زمان نهایی انتخاب شود.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معمولا نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شد اما از آنجایی که با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد و ما نمایشگاه قرآن را نیز در این ماه داریم، پیشنهاد دادیم؛ زمان برگزاری جلوتر بیاید تا به ماه رمضان برخورد نکنیم و مخاطبان بتوانند بیشترین بهره را از این نمایشگاه ببرند.
 
شهرام‌نیا با اشاره به پیشنهاد دیگر برای زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، اعلام کرد: گزینه دیگر ما برگزاری نمایشگاه همزمان با نمایشگاه قرآن در ماه رمضان است که باید با تغییر ساعت برگزاری همراه باشد. 
 
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌ودوم نیز عنوان کرد: در این زمینه قرار است مکاتباتی با شهرداری تهران درباره شرایط فعلی مجموعه شهرآفتاب انجام شود زیرا سال گذشته این شرط از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد که نمایشگاه کتاب تهران به شرطی به شهر آفتاب منتقل می‌شود که فضای مسقف آن افزایش پیدا کند.
 
به گفته وی، اما مساله اینجا است که طبق آخرین اطلاعات ما فضای مسقف این مجموعه هیچ افزایشی پیدا نکرده است و حتی تجهیزات موقت این مکان نیز به دلیل بارندگی‌ها و آفتاب آسیب دیده و به نظر می‌رسد که شهر آفتاب با توجه به زمان باقی‌مانده امکان آماده‌سازی این مجموعه را ندارد.
 
شهرام‌نیا تاکید کرد: البته تصمیم‌گیری در زمینه زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران فقط با شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه است و موافقت یا مخالفت من هیچ تاثیری در این کار ندارد زیرا این اقدامات تابع تصمیمات شخصی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها