دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
باقی‌مانده اعتبار طرح تخفیف برای کتاب‌فروشان دخیره شود

مدیر «کتابسرای سروش» افزایش اعتبار کتاب‌فروشی‌های استان‌های کم‌برخوردار را در افزایش کیفیت برگزاری تابستانه کتاب مهم ارزیابی کرد و گفت: شرایط کتاب‌فروشی‌ شهرستان‌های کوچک با دیگر شهر‌ها متفاوت است.

مسعود محمودآبادی؛ مدیر «کتابسرای سروش» هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تابستانه کتاب 97 بیان کرد: «کتابسرای سروش» مانند دوره‌های قبل در تابستانه کتاب نیز مشارکت دارد. این دوره نیز تجربه خوبی است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش اعتبار با کیفیت بهتری ادامه پیدا ‌کند.
      
وی درباره تصمیم موسسه خانه کتاب برای افزایش اعتبار کتاب‌فروشی‌ها ادامه داد: اعتبار اولیه «کتاب‌سرای سروش» 700 هزار تومان بود که براساس تصمیم موسسه خانه کتاب و همزمان با دومین روز طرح تابستانه، اعلام شد که پنج میلیون تومان به این اعتبار اضافه شده است.
 
به گفته این فعال حوزه نشر در استان هرمزگان که از مناطق کم‌برخوردار در طرح‌های تخفیف فصلی شناخته می‌شود، شرایط کتاب‌فروشی‌ شهرستان‌های کوچک با دیگر شهر‌ها متفاوت است و نیازمند توجه‌ بیشتری‌ هستند.    
 
مدیر«کتابسرای سروش» درباره روش‌های تبلیغ تابستانه کتاب افزود: مهم‌ترین روش تبلیغی «کتابسرای سروش» ایجاد محتوا در فضای مجازی به ویژه استفاده از اینستاگرام است.
 
محمودآبادی درباره وضعیت کتاب‌فروشی‌‌ها در مرکز استان هرمزگان بیان کرد: در بندر‌عباس 6 کتاب‌فروشی فعالیت دارند که علاوه بر حوزه عمومی کتاب‌های کودک و نوجوان‌، دانشگاهی و کمک درسی نیز عرضه می‌کنند.      
                  
وی درباره تفاوت تابستانه کتاب با طرح‌های قبلی به‌ویژه تخفیف 25 درصدی برای کتاب‌های تالیفی گفت: مخاطبان در طرح تابستانه، کتاب‌ِ تالیفی می‌خرند اما کتاب‌های ترجمه‌‌ای بیشتر طرفدار دارد. به‌عبارت دیگر هرچند که برای تالیف، تخفیف بیشتری در نظر گرفته شده اما ترجمه بیشتر خریدار دارد.

محمودآبادی ادامه داد: به نظر من برای ایجاد شرایط یکسان، اعمال تخفیف 20 درصد برای همه کتاب‌ها مناسب‌تر است چراکه تعیین دو نوع تخفیف در جریان انتخاب مشتری تاثیری نداشته است.    
 
مدیر «کتابسرای سروش» ادامه داد: دلیل کاهش زمان برگزاری طرح مشخص نیست از سوی دیگر، تعطیلی مناسبت‌های دینی نیز در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: تعیین 20 روز برای طرح مناسب‌تر است، البته فصل برگزاری نیز شرایط متفاوتی را برای کتاب‌فروشان ایجاد کرده به‌عنوان مثال گرمای هوای بندر‌عباس بر فعالیت کتاب‌فروشان عضو طرح تاثیرگذار بوده است.
 
محمودآبادی افزود: یکی از مشکلات کتاب‌فروشی‌های شهرستان به‌ویژه شهرستان‌های دور‌افتاده دسترسی به پوستر‌ تبلیغات طرح‌های تخفیف است. این دوره نیز هنوز پوستر‌های تبلیغ به دستمان نرسیده است.  تبلیغات ضعیف از مشکلات همیشگی طرح‌‌های تخفیف فصلی است.           
 
وی درباره باقی ماندن اعتبار کتاب‌فروشی‌های عضو طرح گفت: اگر اعتبار باقی‌مانده کتاب ‌فروشی‌ها در هر طرح، برای دوره بعد و در حساب همان کتاب‌فروشی‌ها ذخیره شود بهتر است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها