یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
سه رمان کودک از فریبا کلهر

سه رمان کودک با عنوان‌های «سرزمین به هم ریخته»، «نقلی خان و دارو دسته‌اش» و «نجار شهر هیولاها» به قلم فریبا کلهر از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.

فریبا کلهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جدیدترین آثار چاپ شده‌اش گفت: «سرزمین به هم ریخته»، «نقلی خان و دارو دسته‌اش» و «نجار شهر هیولاها» سه عنوان از رمان‌های من است که از سوی انتشارات قدیانی برای گروه سنی کودک (7 تا 10 سال) منتشر شده است.
 
این نویسنده در ادامه بیان کرد: این رمان‌ها دارای فضای فانتزی بوده و قصه‌هایی شاد و مفرح و سرگرم کننده برای بچه‌ها است. همچنین داستان‌ها و شخصیت‌های هر کتاب کاملا مستقل هستند.
 
کلهر درباره جایگاه رمان کودک در ایران بیان کرد: رمان کودک در ایران بسیار نوپاست و نسبت به رمان نوجوان، جوان‌تر است و کمتر به آن پرداخته شده است. اخیرا برخی ناشران بیشتر به این حوزه می‌پردازند و شاهد تولید رمان کودک هستیم. در این راستا من هم این سه رمان کودک را نوشتم و تلاش کردم در آن‌ها از شخصیت‌های فعال و اکتیو و فضایی استفاده کنم که مورد علاقه کودک امروز باشد.
 
 

کلهر درباره رمان «نقلی‌خان و دارودسته‌اش» توضیح داد: در این کتاب داستان پسرکی بیان می‌شود که  به همراه پدر و مادرش می‌خواهد به خانه مادربزرگ برود اما در مسیر راه به موجود عظیم‌الجثه‌ای به نام لحاف‌گوش برمی‌خورند که یک گوشش را در اثر بی‌احتیاطی یک انسان از دست داده و می‌خواهد این خانواده را گروگان بگیرد تا گوشش پیدا شود.
 

 
وی افزود: در کتاب «سرزمین به هم ریخته» نیز داستان پسربچه‌ای بیان می‌شود که وقتی همراه خانواده‌اش به پیک نیک رفته، با مرغ دریایی آشنا می‌شود که می‌تواند حرف بزند. او با مرغ دریایی دوست می‌شود و مرغ دریایی به او می‌گوید که یک جادوگر است که شاهزاده‌ای او را به شکل مرغ دریایی درآورده است.

 
 

به گفته کلهر، در کتاب «نجار شهر هیولاها» داستان پسربچه‌ای بیان می‌شود که همراه پدر و مادرش در محله خلوتی زندگی می‌کنند. پدر پسرک نجار است و میز و صندلی‌ درست می‌کند. تا اینکه روزی هیولایی صابونی وارد خانه آن‌ها می‌شود و می‌خواهد آن‌ها را به جای غذا بخورد اما پدر نجار با تدبیری او را کوچک می‌کند و ادامه داستان.

فریبا كلهر از نويسندگان حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال در سال 1340 در تهران متولد شد. او كه از زمان تاسیس سروش کودکان تا سال‌های1382 (حدود 13 سال)، سردبیر ماهنامه سروش کودکان بوده با ویژه‌نامه کودکان روزنامه همشهری نيز همکاری ‌کرده است. از جمله كتاب‌هاي او در حوزه كودک و نوجوان می‌توان به «هوشمندان سیاره اوراک»، «سالومه» و «خرگوش»، «دختر آیینه‌پوش»، «ابروهای جادویی کیوکیو»، «جزیره افسونگران» و «مرد سبزپوش شش‌هزارساله» اشاره کرد. «پایان یک مرد»، «شروع یک زن»،‌ «پسران گل»، «سي‌سا سياوش»، «قصه‌هاي يك دقيقه‌اي»، «شوهر عزيز من»، «مردی از آنادانا» و «عاشقانه» نیز از آثار كلهر در حوزه بزرگسالند.
 
انتشارات قدیانی، رمان‌های کودک «سرزمین به هم ریخته»، «نقلی خان و دارو دسته‌اش» و «نجار شهر هیولاها» را با شمارگان هزارو 650 نسخه و قیمت 80 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها