پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
مبارزه محیط بان شکمو با قاچاقچیان سنجاب

کتاب «کارآگاه پادی در جنگل بلوط» نوشته نوشین شعبانی از سوی نشر میچکا منتشر شد.

نوشین شعبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب «کارآگاه پادی در جنگل بلوط» که به تازگی از سوی نشر میچکا منتشر شده، گفت: از وقتی نخستین کتاب زیست محیطی‌ام «موجودی عجیب در سیاره درختی» در سال 1389 از سوی آستان قدس رضوی چاپ شد، تصمیم گرفتم به طور جدی درباره محیط زیست بنویسم. سال 1394 نوشتن ماجراهای پادی را شروع کردم. این داستان با کمی تاخیر تحت عنوان «کارآگاه پادی در جنگل بلوط» امسال توسط نشر مبتکران به چاپ رسیده است.
 
این نویسنده ادامه داد: خوشبختانه نشر مبتکران مشوق خوبی برای این نوع از رمان بود و بلافاصله برای نوشتن جلدهای بعدی قرارداد بستم. کودکان نیازمند داستان سرگرم کننده و شادی هستند که به مسایل روزمره زندگی‌شان بپردازد.

وی درباره این کتاب توضیح داد: کارآگاه پادی محیط بان ویژه‌ای است که از طرف سلطان جنگل به ماموریت‌های زیست محیطی فرستاده می‌شود. او شخصیت خونسرد و شکمویی است که همیشه شگردهای ویژه محیط بانی به کمکش می‌آِید تا در مبارزه با افرادی که محیط زیست را آلوده می‌کنند، پیروز شود.
 
شعبانی افزود: در جنگل بلوط ماموریت پادی برای نجات جنگل بلوط از تخریب کنندگان جنگل و قاچاقچیان سنجاب است. او ماجراهای عجیب و غریبی را از سر می‌گذراند تا بالاخره گرازهای شهر مایوان را باحفظ محیط زیست آشنا می‌کند. کارآگاه پادی از پا نمی‌نشیند و با هر نوع آلودگی محیط زیست و همه کسانی که طبیعت را قربانی منافع خود می‌کنند، مبارزه خواهد کرد.
 
به گفته شعبانی، این نخستین باری است که نام محیط بان در رمان فانتزی فارسی کودک مطرح می‌شود تا کودکان با این شغل و مسئولیت‌های خطیر آن آَشنا شوند.

این نویسنده درباره ادامه‌دار بودن داستان «کارآگاه پادی در جنگل بلوط» گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن جلد دوم مجموعه کارآگاه پادی هستم و به‌زودی آن را به پایان خواهم رساند. در جلد دوم کتاب با عنوان موقت «کارآگاه پادی و هیولای سیاه» به مشکل آلودگی هوا می‌پردازم.
 
شعبانی بیان کرد: جلد سوم این مجموعه را هم که قرار است درباره آلودگی آب بنویسم بعد از ویرایش داستان دوم شروع خواهم کرد .

انتشارات میچکا، کتاب «کارگاه پادی در جنگل بلوط» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 180 هزار ریال منتشر کرده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها