شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
سرک کشیدن در پرونده قتل یک کلکسیونر معروف

رمان «مینا سان‌تلمو و موزه نفرین شده» اثر خابی‌یر مارتینس داستانی پلیسی درباره هنر مدرن را برای نوجوانان روایت می‌کند.

رضا اسکندری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره رمان «مینا سان‌تلمو و موزه نفرین شده» که به تازگی با ترجمه او منتشر شده است، گفت: این کتاب نخستین جلد از مجموعه سه جلدی اثر خابی‌یر مارتینس است که تاریخ هنر مدرن را در قالب داستانی پلیسی روایت می‌کند و از سوی نشرهوپا برای نوجوانان منتشر شده است.

این مترجم در ادامه بیان کرد: در این رمان، مینا سان‌تلمو، نویسنده‌ نوجوانی است که به خاطر داستان‌های پلیسی‌اش حسابی معروف شده. اما روزی ناشرش از او می‌خواهد داستانی درباره نقاشی مدرن بنویسد. در ادامه مینابا برادرش راب، درگیر پرونده قتل یک کلکسیونر معروف آثار هنری در لندن سرک می‌شوند و در پیچ و خم‌های پر رمز وراز داستان در فرانسه، یک ارزیاب هنری سابق و کارآگاه فعلی پلیس در تحقیقات به آنها ملحق می‌شود. مینا در جست‌وجوی اینکه داستان این قتل چه بوده با تاریخ هنر مدرن آشنا می‌شود.
 
اسکندری درباره نویسنده این مجموعه سه جلدی توضیح داد: خابی‌یر مارتینس نویسنده‌ای اسپانیایی و دانش‌آموخته سینما و انیمیشن است و کار اصلی‌اش هم در حوزه سینما و انیمیشن است. از معروفترین کتاب‌های او مجموعه «مینا سان‌تلمو» و «مانوئلا» اشاره کرد. مارتینس به خاطر علاقه‌ای که به تاریخ هنر مدرن و سینما دارد این مجموعه سه جلدی را برای نوجوانان نوشته است که در جلد نخست آن به تاریخ هنر مدرن، در جلد دوم به تاریخ سینمای کلاسیک و در جلد سوم به داستان‌های علمی تخیلی می‌پردازد.
 
مترجم مجموعه پرمخاطب «کارآگاه سیتو» درباره چگونگی انتخاب این مجموعه برای ترجمه نیز گفت: علاقه زیاد نوجوانان به داستان‌های پلیسی از یک سو و وجود اطلاعات زیادی درباره تاریخ هنر مدرن، تاریخ سینمای کلاسیک و داستان‌های علمی و تخیلی از سوی دیگر و همچنین کمتر پرداخته شدن به این‌گونه مباحث در کشور ما سبب شد که به همراه دوستان انتشارات هوپا تصمیم به ترجمه این مجموعه بعد از خرید حق کپی‌رایت آن کردیم.
 
وی اظهار امیدواری کرد: نوجوانان با مطالعه این مجموعه جسارت سوال پرسیدن را بیاموزند زیرا شخصیت اصلی این داستان خیلی سریع فکر می‌کند و خیلی سریع پاسخ می‌دهد. همچنین بتوانند اطلاعات خوبی درباره تاریخ هنر مدرن و سینمای کلاسیک بدست آورند.
 
به گفته اسکندری، ترجمه جلد دوم این مجموعه به پایان رسیده و ترجمه سومین جلد آن هم تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

رضا اسکندری، متولد 1364 در تهران و دانش‌آموخته رشته انسان‌شناسی است. او که فعالیت زیادی در ترجمه کتاب‌های حوزه بزرگسال دارد، با ترجمه مجموعه 10 جلدی پرفروش «کارآگاه سیتو و دستیارش چین‌می‌ادو» در حوزه کتاب نوجوان مطرح شد. از دیگر آثار او می‌توان به ترجمه مجموعه «جادوی آرژانتین» اشاره کرد که از سوی نشر هوپا برای نوجوانان منتشر شده است.
 
انتشارات هوپا، کتاب «مینا سان‌تلمو و موزه نفرین شده» را در قالب 466 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 320 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها