چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
افزایش کارایی در نمایشگاه‌های بین‌المللی همراه با صرفه‌جویی

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران در همچنان رویداد‌های مهم فرهنگی بین‌المللی حضور پیدا می‌کند گفت: تلاش می‌کنیم کارآیی حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی نه‌تنها کاهش نیابد، بلکه افزایش داشته باشد.

محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره کاهش بودجه سفر‌های خارجی به‌ویژه برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب بیان کرد: تعطیل کردن و یا غیبت در رویدادهای مهم فرهنگی و نمایشگاه‌‌های خارجی ممکن است این شائبه را ایجاد کند که جمهوری اسلامی،‌ دیگر قدرت حضور در این عرصه‌ها را ندارد که چشم‌انداز خوبی از ایران را ارائه نمی‌دهد.
 
وی ادامه داد: به همین‌خاطر باید در این رویدادها حضور داشته باشیم اما از سوی دیگر مطابق با برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفت، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود تا بار سنگینی بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: البته از سوی دیگر تلاش می‌کنیم کارآیی حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی نه‌تنها کاهش نیابد، بلکه افزایش داشته باشد.
 
جوادی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران خصوصی، اخذ ویزا و تامین فضای نمایشگاهی را از‌جمله این حمایت‌ها اعلام کرد که در راستای تقویت حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌‌المللی انجام می‌شود.       
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای تقویت ارتباط، مبادلات فرهنگی مانند تبادل رایت و گرنت بسیار موثر است. بنابراین تلاش می‌کنیم با وجود مشکلات و موانع، با رعایت قواعد صرفه‌‌جویی در هزینه‌ها که از سوی دولت مورد تاکید قرار گرفته است، اصل حضورمان را داشته باشیم.
 
جوادی درباره زمان الحاق ایران به کنوانسیون برن که فعالیت در عرصه‌های بین‌المللی را تسریع می‌کنند نیز توضیح داد: درباره مالکیت معنوی فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مرحله جمع‌بندی مطالعات است.

وی افزود: موضوع مالکیت معنوی ملاحظات خود را دارد و البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها تصمیم‌گیرنده این حوزه نیست. استدلال‌ها و نظرات به بدنه دولت ارائه شده و در حال جمع‌‌بندی است، بنابراین ملاحظات تصمیم‌گیران درباره این موضوع اعمال خواهد شد.

جوادی گفت: با وجود همه این مسائل، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد علمی به این موضوع نگاه می‌کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها