دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
ماجراهای «جودی دمدمی و دوستانش» در بازار کتاب

مجموعه پنج جلدی «جودی دمدمی و دوستان» نوشته مگان مک دونالد با ترجمه محبوبه نجفخانی از سوی نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

محبوبه نجف‌خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مجموعه پنج جلدی «جودی دمدمی و دوستان» که با ترجمه او منتشر شده است، گفت: «جودی دمدمی و دوستان» نوشته مگان مک دونالد تصویرگری اِروین مادرید مجموعه دیگری از کتاب‌های جودی دمدمی است که ترجمه کرده‌ام و چندی پیش از سوی انتشارات افق منتشر شده است. در این مجموعه پنج جلدی که به صورت رنگی منتشر شده، در هر جلد ماجراهای جودی با یکی از دوستانش مطرح می‌شود.
 
وی درباره این مجموعه توضیح داد: نخستین کتاب این مجموعه «راکی زَنگ در آقای شعبده باز شگفت‌انگیز» نام دارد و راکی که یکی از دوستان جودی است می‌خواهد در حیاط خانه‌شان شعبده بازی کند و از جودی خواسته که دستیارش باشد. اما جودی با کارهایش نمایش راکی را خراب می کند و راکی هم دلخور می‌شود. در «اِیمی نِیمی در خبرهای داغ» که دومین کتاب این مجموعه است، ایمی نیمی که دوست دیگر جودی است، به دنبال یک خبر داغ است و می‌خواهد با همکاری جودی دمدمی به شکار بزرگترین هیولای آبی برود.
 
نجفخانی افزود: در سومین جلد این مجموعه با عنوان «فرانک پِرل در مسابقه جنجالی شیرینی‌پزی» فرانک پرل یکی دیگر از دوستان جودی، دلخور است که تا به حال در هیچ مسابقه‌ای برنده نشده است و می‌خواهد در مسابقه تردستی با یویو برنده شود. کتاب چهارم با عنوان «استینک دمدمی در سوپر تُندر» مربوط به برادر جودی است. استینک در این کتاب، لحظه شماری می‌کند تا ستاره دنباله‌دار شرمن هُلم را ببیند. اما در اخبار می‌شنود که یک شهاب سنگ در روسیه فرود آمده است.
 
به گفته این مترجم، در «جودی دمدمی در دردسر حیوان‌های خانگی» که آخرین کتاب از این مجموعه است آرواره‌ها، حیوان خانگی جودی، مریض شده و جودی می‌خواهد زود دست به کار شود و درمانش کند و او را پیش دکتر ببرد.
 
وی درباره نویسنده این مجموعه نیز گفت: مگان مک دونالد نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است که تا امروز، بیش از ۵۰ کتاب برای بچه‌ها نوشته و ماجراهای بیشتر آن‌ها را از خاطرات کودکی خودش وام گرفته است. او خالق شخصیت داستانی جودی دمدمی است که مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گرفت. مک دونالد بعد از جودی شخصیت دیگری به نام استینک را به عنوان برادر جودی وارد داستان‌ها کرد و به مخاطبان معرفی کرد. این نویسنده که نخستین نوشته خود را در سن ۱۰ سالگی در روزنامه مدرسه‌اش منتشر کرد دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کتابداری از دانشگاه پترزبورگ است و قبل از نویسندگی، در موزه، کتابخانه و کتابفروشی کار کرده و مدتی هم نگهبان پارک بوده است.
 
 

نجفخانی درباره سایر آثارش نیز توضیح داد: علاوه بر این دو جلد دیگر این مجموعه که راجع‌به صحبت‌های جودی با معلم مدرسه و صحبت‌های جودی با مادرش است را نیز در دست ترجمه دارم.
 
انتشارات افق، مجموعه پنج جلدی «جودی دمدمی و دوستان» را با شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت 85 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها