یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
​توجه به مقاومت مبتنی بر خلاقیت در جدیدترین اثر مصطفی رحماندوست

کتاب «ریشه‌ها در خاک شاخه‌ها در باد» جدیدترین اثر مصطفی رحماندوست است که به مقاومت مبتنی بر خلاقیت می‌پردازد.

مصطفی رحماندوست در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب «ریشه‌ها در خاک شاخه‌ها در باد» گفت: این کتاب جدیدترین اثر منتشر شده از من است که با تصویرگری یگانه یعقوب‌نژاد از سوی نشر نیستان برای گروه سنی کودک منتشر شده.
 
خالق «صد دانه یاقوت» درباره محتوای داستان توضیح داد: «ریشه‌ها در خاک شاخه‌ها در باد» داستان فرهنگی اجتماعی است درباره 2 درخت که سال‌های سال باهم بوده‌اند و باهم بزرگ شده‌اند اما به ‌دلیل گسترش ساختمان‌سازی و فضای شهرنشینی دیواری بین آن‌ها ساخته می‌شود و بین‌شان فاصله می‌اندازد و این دو درخت بعد از جدایی غمگین می‌شوند و رشدشان متوقف می‌شود و در فکر راهی هستند که این فاصله را بردارند.
 
رحماندوست با اشاره به اینکه داشتن دوستان خوب می‌تواند منجر به زندگی شادتر و اجتماعی‌تری شود، گفت: در این کتاب مقاومت مبتنی بر خلاقیت به بچه‌ها آموزش داده می‌شود. بچه‌ها در این کتاب به افکار خلاق و اندیشیدن خلاق وادار می‌شوند. همچنین نوعی تفکر مقاومت به معنی تفکر فلسفی در آن‌ها ایجاد می‌شود.
 
 

به گفته این نویسنده و شاعر پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان، کتاب «ریشه‌ها در خاک شاخه‌ها در باد» می‌تواند در کارگاه‌های فلسفه برای کودکان در آموزش تفکر فلسفی به کودکان نیز کاربرد داشته باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها